عکاس :
پ

اقیانوس ابر در روستای فیلبند (گزارش تصویری)

روستای فیلبند ییلاقی در استان مازندران، یکی از عجیب ترین مناطق از نظر آب و هوا می‌باشد که اگر سفر کنید،‌ مناظری می‌بینید که شاید به خواب هم ندیده باشید.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، اسم عجیب برای منطقه‌ای عجیب از نظر آب و هوا، اگر به روستای فیلبند سفر کنید،‌ مناظری می‌بینید که شاید به خواب هم ندیده باشید ییلاق فیلبند، یکی از زیبا‌ترین ییلاق‌هایی هست که در خاورمیانه با آن برخورد خواهید کرد. سفری به دنیای مه و ابر‌های سر به فلک کشیده و چمنزارهایی که بوی عطر می‌دهند.ارتفاع روستای فیلبند از سطح دریا حدود ۲۳۰۰ متر است که همین ارتفاع زیاد باعث شده است احتمال رخ دادن پدیده اقیانوس ابر قوت بگیرد.

 

*** روستای فیلبند  آب و هوایی نامشخص

 

اما اغلب، هواشناسان نمی‌توانند هوای این منطقه را به دقت تشخیص دهند چرا که در روز ممکن است چند پدیدۀ جوی در آن حاکم باشد.بهترین زمان سفر به روستای فیلبند، از بهار تا اواخر مهر ماه هست.

به گزارش خبرگزاری روستا، نام این ییلاق در اصل فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت این نام‌گذاری روستای فیلبند به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کرده است.

 

 

در ادامه می‌‌توانید گزارش تصویری این روستا را مشاهده فرماید:

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه