کد خبر:92096
پ
موسسه تحقیقات علوم باغبانی

نشست بررسی روش‌های همکاری میان تحقیقات علوم باغبانی و بخش اجرا برگزار شد

نشست بررسی روش‌های همکاری میان تحقیقات علوم باغبانی و بخش اجرا، در اجرای منویات مقام عالی وزارت برای حضور موسسه‌ها و مراکز ملی در رفع مسایل و مشکلات بخش کشاورزی برگزار شد.

نشست بررسی روش‌های همکاری میان تحقیقات علوم باغبانی و بخش اجرا، در اجرای منویات مقام عالی وزارت برای حضور موسسه‌ها و مراکز ملی در رفع مسایل و مشکلات بخش کشاورزی برگزار شد.

 

*** نشست بررسی روش‌های همکاری میان تحقیقات علوم باغبانی و بخش اجرا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نشست بررسی روش‌های همکاری میان تحقیقات علوم باغبانی و بخش اجرا، در اجرای منویات مقام عالی وزارت برای حضور موسسه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها و مراکز ملی در رفع مسایل و مشکلات بخش کشاورزی و با هدف بحث و تبادل نظر به منظور تبیین نیازسنجی و اولویت‌بندی پروژه‌های تحقیقاتی حوزه تولیدات باغی با موسسه‌های تحقیقاتی برگزار شد.

دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، ضمن تاکید بر ضرورت تعامل تحقیقات علوم باغبانی با بخش اجرا، از موسسه‌هایی که هم اکنون دستاورد آماده واگذاری در اختیار دارند خواست اقدام‌های لازم برای معرفی این پروژه‌ها به بخش‌های اجرا، از جمله آموزش و ترویج را پیگیری نمایند.

وی با اشاره به ضرورت انسجام در اهداف سازمانی، نگرش و رفتار تحقیقاتی در تعامل با بخش اجرا را نیازمند تغییر دانست.

 

*** تدوین دستورالعمل برای ارتقای مشارکت موسسه‌ها

 

دکتر خاوازی از رئیسان موسسه‌های تحقیقاتی مادری خواست نسبت به تدوین دستورالعملی ویژه به منظور ارتقای مشارکت موسسه‌ها و زیربخش‌های تحقیقاتی مرتبط با هدف‌گذاری‌های معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی اقدام کنند.

مهندس طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی تعامل بین دو بخش تحقیقات و اجرا را از تاکیدات مهم وزیر جهاد کشاورزی برشمرد و خاطر نشان ساخت هدف از برگزاری این نشست، ارائه نقشه راه برای ایجاد همسویی بین خط مشی تحقیقات و اجرا است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین ساز و کار عملیاتی در خصوص چگونگی تعامل بخش تحقیقات و اجرا بیان داشت بخش باغبانی دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که ضرورت دارد با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سیاستگذاری‌های اجرایی و تحقیقاتی باغبانی کشور در همکاری با یکدیگر تدوین شود.

 

*** ضرورت نقش آفرینی تحقیقات علوم باغبانی در کسب و کارهای نوظهور

 

معاون وزیر در امور باغبانی هم چنین با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی تحقیقات علوم باغبانی در کسب و کارهای نوظهور و رفع محدودیت‌های علمی فراوان در این رشته، ضرورت توجه ویژه به موسسه تحقیقات علوم باغبانی را از سوی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد.

 

*** موضوع تغییر اقلیم

 

دکتر لطیفیان مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با ارائه گزارشی از طرح‌های معاونت باغبانی در سند ملی توسعه بخش کشاورزی، ضرورت تدوین پروژه‌های تحقیقاتی علوم باغبانی را با در نظرگرفتن موضوع تغییر اقلیم در آینده پژوهی بخش کشاورزی یادآورشد.

وی با مروری بر قابلیت‌ها و محدویت‌های بخش باغبانی کشور ، “تامین نهال” را پایه‌ای ترین نهاده‌ای در باغبانی دانست که قابلیت سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارد و انتظار می‌رود موسسه تحقیقات علوم باغبانی برنامه جامعی در این زمینه تدوین نماید.

دکتر حسنی رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی با مروری بر هدف‌گذاری‌های تحقیقاتی این موسسه در آینده، از رئیسان موسسه‌های تحقیقاتی مادری خواست زمینه‌های مشارکت موسسه خود را برای ارائه خدمات به تحقیقات علوم باغبانی ارائه نمایند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در ادامه این جلسه روسای موسسات تحقیقاتی ضمن بیان دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه همکاری با بخش اجرا، ابراز امیدواری کردند با تقویت مشارکت بین بخش اجرا و بخش تحقیقات در وزارت جهادکشاورزی بتوان گام موثری در راستای کارآمدی و پاسخگو بودن به نیازهای بخش کشاورزی برداشت.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه