عکاس :
پ

ماسال بهشت گمشده گیلان (گزارش تصویری)

ماسال بهشت گم‌شده گیلان نام منطقه‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در استان گیلان است، ماسال یا همان بهشت منطقه‌ای است که دیدن و تماشای آن هر بار با دفعات قبلی متفاوت است.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌ است. فاصله‌ی ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد.

شهر‌ماسال در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد، پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر گذر می‌نماید.

 

 

*** ماسال دومین شهرستان مرتفع استان گیلان

 

 

شهرستان ماسال، با مساحت ۶۲۲ کیلومتر مربع و ارتفاع ۸۴ متر بالاتر از سطح دریا، دومین شهرستان مرتفع استان گیلان پس از رودبار محسوب می‌گردد. ماسال، از شمال به رضوان‌شهر، از غرب و جنوب غربی به خلخال، از شرق به فومن و صومعه‌سرا محدود می‌گردد.

این شهر با مرکز استان ۴۵ کیلومتر، با شهرستان تالش ۶۰ کیلومتر و با شهرستان صومعه سرا ۲۴ کیلومتر فاصله دارد.

شهر‌ماسال در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه معلم سرچشمه می‌گیرد. پس از طی ۴۰ کیلومتر از داخل شهر عبور می‌نماید.

شایان ذکر است شهر بازار جمعه نیز در کنار رودخانه مرغک شاندرمن واقع شده است، این رودخانه نیز از داخل شهر بازار جمعه یعنی مرکز شهر شاندرمن عبور می‌نماید .

 

 

در ادامه می‌توانید گزارش تصویری ماسال را تماشا فرمایید:

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه