کد خبر:91176
پ
بازی عشایر
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

برگزاری سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر در قرقیزستان

نخست وزیر قرقیزستان با بازدید از استان «ایسیک کول» آمادگی این استان را برای برگزاری سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر مورد ارزیابی قرار داد.

نخست وزیر قرقیزستان با بازدید از استان «ایسیک کول» آمادگی این استان را برای برگزاری سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر مورد ارزیابی قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نخست وزیر قرقیزستان با بازدید از استان «ایسیک کول» آمادگی این استان را برای برگزاری سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر و نشست سران کشورهای ترک زبان مورد ارزیابی قرار داد.

محمدقالی عبول قاضی‌اف در نشست مطبوعاتی اظهار داشت:

نهادهای دولتی قرقیزستان به رهبری “سارانبای جین بیک اف” رئیس جمهور، آماده برگزاری مراسم‌های بین المللی از جمله بازی‌های جهانی عشایر هستند.

نخست وزیر قرقیزستان با تقدیر از تلاش مسئولین برگزاری مراسم، افزود:

کارکنان نهادهای دولتی قرقیزستان برای بهتر برگزار شدن این مراسم با شعار «وحدت قدرت! وحدت روح!» آماده برگزاری این دو رویداد هستند.

 

*** سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر

 

وی با اشاره به بازدید وزرای دولت از محل برگزاری بازی‌ها اظهار داشت:

کابینه وزرا زیرساخت‌های گردشگری، محل برگزاری رقابت‌های ورزشی و نشست رؤسای جمهوری کشورهای ترک زبان را مورد بررسی قرار دادند و با تمام اعتماد می‌تواند گفت که بیشکک برای استقبال مهمانان خارجی آماده است.

نخست وزیر قرقیزستان نقش برگزاری این بازی‌ها را در شناساندن تاریخ مردم قرقیزستان مهم ارزیابی کرد و افزود:

بازی‌های جهانی عشایر در تاریخ مردم قرقیزستان سهم قابل توجهی را خواهد داشت و کشورهای خارجی مستقیما با آداب و رسوم مردمان عشایر آشنا می‌شود و کل جهان با مهمان نوازی قرقیزها را خواهند دید.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سومین دوره بازی‌های جهانی عشایر هفته آینده، با حضور بیش از ۲۰۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف ازجمله ایران در سواحل دریاچه ایسیک کول برگزار خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه