کد خبر:85905
پ
کتابخانه‌های
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی سیستان اعلام کرد:

گسترش فضای کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان تا سال۱۴۰۴

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از گسترش فضای کتابخانه‌ای استان به وسعت ۲۸۰ هزار متر مربع تا سال ۱۴۰۴ خبرداد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از گسترش فضای کتابخانه‌ای استان به وسعت ۲۸۰ هزار متر مربع تا سال ۱۴۰۴ خبرداد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، اسفندیار زیدآبادی، گفت:

استان نیازمند توجه عمیق به بحث کتاب وکتابخوانی و توسعه‌ی کتابخانه‌ های استان است.

وی در ادامه بیان کرد: برای ایجاد تحول و افزایش سرانه مطالعه در استان باید جهشی و پرتابی عمل کرد و این مهم با همکاری تمامی دستگاه‌ها ذی‌ربط امکان پذیر است.

زید آبادی تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف سند در افق چشم انداز ۱۴۰۴ باید برای هر ۱۰۰ نفر هشت متر زیربنای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد که تحقق این امر همکاری همه دستگاه‌ها و حرکتی جنبشی را لازم دارد.

 

*** نیم درصد از بودجه شهرداری‌ها باید به کتابخانه‌های عمومی اختصاص یابد

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت:

بر اساس قانون، نیم درصد از بودجه و درآمد شهرداری‌ها باید به کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده شود.

وی در ارتباط با کتابخانه‌های موجود در روستاها گفت:

کتابخانه‌های موجود در روستاها با توجه به جمعیت آنها بسیار کم است، در روستاها باید از ظرفیت خیرین یا کتابخانه‌ های مشارکتی استفاده کرد.

زیدآبادی همچنین گفت: طرح‌های کتابخوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای در کتابخانه‌های مدارس و عمومی سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: در طرح کتابخوان کتابخانه ای و همچنین طرح کتابخوان مدرسه‌ای، چند نفر یک کتاب را مطالعه کرده، سپس آن را تحلیل و نقد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل کتابخانه‌ های سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد:

تاکنون ۶ ساختمان اداری توسط نهاد کتابخانه‌ها تعمیر و بازسازی شده است، در طرح کتابخانه مستقل ادارات دولتی ساختمان‌های بدون استفاده خود را در اختیار نهاد کتابخانه‌ های استان قرار می‌دهند که که این ساختمان‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی بازسازی می‌شوند و به عنوان فضای جدید رسانه‌ای استفاده می‌شوند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه