کد خبر:84334
پ
برند بوعلی‌سینا
دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی «همدان ۲۰۱۸» اعلام کرد:

شکل‌گیری برند بوعلی‌سینا برای زالو و گیاهان دارویی همدان

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی «همدان ۲۰۱۸» از پتانسیل شکل‌گیری برند بوعلی‌سینا برای زالو و گیاهان دارویی این استان خبر داد.

دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی «همدان ۲۰۱۸» از پتانسیل شکل‌گیری برند بوعلی‌سینا برای زالو و گیاهان دارویی این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، سید«مهرداد موسوی» چهارشنبه ۲۳ خرداد در شورای سیاست‌گذاری رویدادهای «همدان ۲۰۱۸» در استانداری همدان، درباره پتانسیل شکل‌گیری برند بوعلی‌سینا اظهار کرد:

مهم‌ترین وظیفه کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی همدان ۲۰۱۸ بهره‌برداری حداکثری به نفع استان خواهد بود به طوریکه این فرصتی ناب است که بتوانیم همدان را به همه جهان معرفی کنیم و کشورها اقتصادی برتر قاره آسیا را به همدان دعوت کرده و از وجود آن‌ها نفع کافی ببریم.

 

*** همدان در زمینه گیاهان دارویی و زالو می‌تواند سمبل پزشکی و تبدیل به یک برند بوعلی‌سینا شود

 

وی ادامه داد:

طبق بررسی‌های صورت گرفته در کارگروه اقتصادی استان دارای حدود ۲۵ ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی است که شامل حوزه‌هایی چون جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری، طرح‌های دانش‌بنیان و شهردار می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد:

طرح‌های پیشنهای در این چند حوزه فرآورده‌های سیب‌زمینی، فرآورده‌های سیب‌درختی، پرورش فرآورده‌های گیاهان دارویی، پرورش گیاهان زینتی، زالو طبی، تولید کاغذ از سنگ، تولید پنل از سلول‌های خورشیدی، توسعه و تکمیل زنجیره مبل و منبت همدان است که استان در زمینه گیاهان دارویی و زالو می‌تواند سمبل پزشکی و تبدیل به یک برند بوعلی‌سینا شود.

 

*** اجتماعی کردن رویداد همدان ۲۰۱۸ از طریق اصناف و بازارها

 

وی تصریح کرد:

اتاق اصناف باید به اجتماعی کردن این رویداد از طریق اصناف و بازارها بپردازد، چون هنوز بسیاری از مردم از ماهیت این رویداد بی‌اطلاع هستند هم‌چنین باید تبلیغات محیطی بالاتر و بیشتر صورت بگیرد.

موسوی اظهار کرد:

پروژه‌های معرفی شده، باید سودآور و واقع‌گرایانه بوده و برای استان اشتغالزا باشد البته باید در نظر داشت اساس و بنیان این رویداد یک حرکت فرهنگی است و بخش اقتصادی را به آن الصاق می‌کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا دبیر کمیته سرمایه‌گذاری و اقتصادی «همدان ۲۰۱۸» در پایان یادآور شد:

سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی هر چند کوچک ضمن این‌که تعامل فرهنگی را بیشتر می‌کند تبعات خیلی مثبتی برای کشور از جمله افزایش امنیت کشور، از میان بردن تبلیغات منفی دشمن علیه کشور خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه