کد خبر:83927
پ
برنج
مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

به بار نشستن نخستین خوشه‌های برنج در مازندارن

مدیر جهاد کشاورزی آمل از به بار نشستن خوشه‌های سبز رنگ برنج در مازندارن در شالیزارهای بخش دابودشت شهرستان آمل پس از گذشت حدود ۶۵ روز از زمان کشت خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل از به بار نشستن خوشه‌های سبز رنگ برنج در مازندارن در شالیزارهای بخش دابودشت شهرستان آمل پس از گذشت حدود ۶۵ روز از زمان کشت خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، اگر چه کشت برنج در مازندران از فروردین ماه آغاز می‌شود، ولی زمان نشای شالی در مناطق مختلف استان متفاوت است.

 

*** تفاوت زمان نشاء برنج در مناطق مختلف استان مازندران

 

در حالی که زمان نشاء در مناطق شرقی استان گاهی اوقات تا نیمه نخست خردادماه ماه ادامه می‌یابد، مناطق مرکزی و غربی این کار را اوایل ماه فروردین ماه انجام می‌دهند.

سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد که امسال حدود ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان نشاکاری شده است و حدود ۲۰ هزار هکتار هم به خاطر کمبود آب به کشت جایگزین اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت که نخستین خوشه‌های برنج، از رقم طارم هاشمی، در بیش از ۲ هکتار شالیزاری‌های روستاهای «دنگپیا» و «کچپ سفلی» شهرستان آمل به بار نشست.

 

*** خارج شدن شرابط کشت از تنش خشکسالی

 

سیدحسین اسلامی افزود: خوشبختانه شرایط مناسب آب و هوایی و بارش‌های مناسب اردیبهشت ماه و نیمه‌خرداد باعث شده تا شرایط کشت در شهرستان امسال از خطر وتنش‌های خشکسالی خارج شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با شرایط در حال سپری، تولید محصول امسال در شالیرازهای آمل با کیفیت و پرمحصول باشد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل پیش بینی کرد که بیش از ۱۸۵ هزار تن برنج سفید امسال در این شهرستان تولید شود که این میزان مورد مصرفی بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اساس میانگین مصرف است.

به گزارش خبرگزاری روستا، مازندران با تولید سالانه بیش از یک میلیون و یک‌صد هزار تن برنج سفید ، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه