کد خبر:83593
پ
روغن‌حیوانی
مدیرکل امور عشایری ایلام خبر داد:

تولید سالیانه ۴۶۵ تن روغن‌حیوانی توسط عشایر ایلام

مدیرکل امور عشایری ایلام از تولید سالیانه ۴۶۵ تن روغن‌‌حیوانی توسط عشایر این استان خبر داد.

مدیرکل امور عشایری ایلام از تولید سالیانه ۴۶۵ تن روغن‌حیوانی توسط عشایر این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، علی سلیمی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص وضعیت تولیدات عشایر استان ایلام گفت:

جامعه مولد عشایر با توجه به نقش شایان توجهی که در تامین زنجیره غذایی کشور ایفا می کنند از مهم ترین شاخه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر انقلاب به شمار می‌روند.

 

*** ارزش اقتصادی روغن‌حیوانی

 

وی افزود: روغن‌حیوانی یکی از این محصولات است که عشایر در تولید آن نقش بسزایی بر عهده دارند و در استان ایلام نیز سالانه حدود ۴۶۵ تن روغن‌حیوانی به ارزش اقتصادی ۳۲ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

 

مدیرکل امور عشایری ایلام تاکید کرد: این روغن به دلیل کیفیت بالا در حال حاضر یکی بزرگترین ظرفیت‌های اقتصادی عشایری استان شناخته می‌شود.

 

سلیمی یادآور شد: نبود برنامه‌ریزی درست، ساماندهی نامناسب، نداشتن برند و بسته بندی باعث شده این محصول تولیدی عشایر ایلام ناشناخته بماند.

 

وی اضافه کرد: ارزش هر کیلوگرم روغن‌حیوانی بستگی به کیفیت آن دارد ولی هم اکنون به ازای هر کیلوگرم بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ریال و شاید هم بیشتر پرداخت می‌شود.

 

*** نقش دلالان در بازار روغن‌حیوانی

 

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: یکی از مهمترین مسائلی که جامعه عشایر استان ایلام با آن مواجه است بحث فروش محصولات است چراکه اکثر این تولیدات توسط دلالان به خارج از استان ارسال می‌شود.

 

سلیمی ابراز داشت: سالانه هفت هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز و سفید، ۲۵ هزار و ۱۷۸ تن شیر، یک هزار و ۵۷۰ تن پشم، سه هزار و ۱۰۰ تن محصولات باغی، ۴۱ هزار تن محصولات زراعی و ۳۷۲ تن کشک توسط عشایر استان تولید می‌شود.

 

عشایر استان ایلام در قالب ۱۳ ایل و ۳۵ طایفه مستقل و با جمعیتی معادل ۶۰ هزار نفر، دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه