کد خبر:83371
پ
دام‌های صنعتی
مدیر صندوق بیمه کشاورزی قزوین خبر داد

افزایش پوشش بیمه دام‌های صنعتی در قزوین

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین از افزایش پوشش بیمه دام‌های صنعتی در قزوین خبر داد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین از افزایش پوشش بیمه دام‌های صنعتی در قزوین خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی کلانتری» روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: سال قبل هشت هزار و ۵۰۰ راس دام در دامداری‌های صنعتی استان تحت پوشش بیمه قرار داشتند.

 

*** فعالیت صندوق بیمه دام‌های صنعتی

 

وی اظهار داشت: در بخش طیور نیز ۹۰ درصد واحدهای استان اعم از تخم‌گذار، گوشتی و اجداد تخم‌گذار تحت پوشش بیمه که اجباری است، قرار دارند.

 

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور استان در سال گذشته، یادآور شد: بابت جبران خسارات وارد شده به مرغداران استان، غرامت تلفات و معدوم‌سازی برای پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه و مرغ از طریق صندوق بیمه پرداخت شد. 

 

کلانتری، فعالیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی را در راستای اطمینان بخشی به فعالیت‌های فعالان این بخش و کم ریسک کردن کارها در این حوزه دانست و گفت: این صندوق با خدمات خود دغدغه کشاورزان را نسبت به خطرات و آسیب‌های مرتبط با حوادث و بلایای طبیعی، آفات و بیماری‌هایی که محصولات را مورد تهدید قرار می‌دهند، مرتفع می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان قزوین دارای بیش از ۸۰ هزار بهره‌بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی است که نزدیک به یک سوم آنها با عضویت در صندوق بیمه از مزایای آن بهره‌مند هستند.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه