کد خبر:83536
پ
تفکیک زباله
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا اعلام کرد:

آغاز طرح تفکیک زباله در روستاهای آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از آغاز طرح تفکیک زباله در روستاهای آستارا خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از آغاز طرح تفکیک زباله در روستاهای آستارا خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، محمدرضا روشنی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص تفکیک زباله در آستارا گفت:

به مناسبت هفته محیط زیست در دهیاری‌های چهار روستای سیبلی، قره سو، کانرود و حیران آستارا کارگاه آموزشی مدیریت پسماند و تفکیک زباله برگزار می‌شود.

 

*** تفکیک زباله از مبدا بهتر و کم هزینه‌تر است

 

وی بیان کرد: تفکیک زباله از مبدا بهتر و کم هزینه‌تر است و در ساماندهی پسماندهای خانگی و تفکیک زباله از مبدا، آموزش همگانی نقش بسزایی دارد و همکاری دهیاران و شهرداری‌ها باعث توفیق این طرح خواهد شد.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله در آن تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می‌شود.

۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه، هفته محیط زیست است.

 

*** بازگرداندن پرنده باکلان به طبیعت آستارا

 

رئیس اداره محیط زیست آستارا گفت: این پرنده از ناحیه بال، مصدوم و توسط یک دوستدار طبیعت در محدوده شهر آستارا کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود و بیش از هفت روز در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش تحت مداوا قرار گرفت.

وی به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.

وی اظهار کرد: باکلان از پرندگان آبزی است و غذای خود را از تالاب‌ها، آبگیرها و رودخانه‌ها تهیه می‌کند و تالاب استیل آستارا مامن جوجه آوری این نوع پرنده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان مرزی بندر آستارا با گونه‌های قابل توجه پرندگان در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه