کد خبر:83585
پ
آتش‌سوزی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه خبر داد:

آتش‌سوزی در مراتع و باغات کهگیلویه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه از آتش‌سوزی ۳۵ هکتار از مراتع و باغات کهگیلویه خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه از آتش‌سوزی ۳۵ هکتار از مراتع و باغات کهگیلویه خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، هدایت‌الله آویزش در گفتگو با خبرنگاران درباره حادثه آتش‌سوزی افزود:

روز گذشته (جمعه، ۱۸خرداد) بر اثر سهل‌انگاری کشاورزان (روشن کردن آتش) و وزش باد شدید حدود ۳۵ هکتار از مراتع منطقه «دره لبک» این شهرستان طعمه حریق شد.

 

*** آتش‌سوزی بلای جان طرح‌های جنگل‌کاری

 

وی اظهار کرد: در این آتش‌سوزی همچنین برخی از طرح‌های جنگل‌کاری این منطقه در آتش سوخت که با تلاش برخی مردم و کارکنان ادارات کهگیلویه آتش‌سوزی بّه صورت کامل مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه به مشکلات موجود در زمینه امدادرسانی منابع طبیعی در زمان وقوع آتش‌سوزی اشاره و اضافه کرد:

نبود امکانات لازم برای اطفاء حریق، کمبود نیروی انسانی، کمبود اعتبار و بی توجهی کشاورزان مهمترین مشکلات در زمینه مهار آتش‌سوزی‌‌هاست که توجه بیش از پیش مسئولان و مردم در این زمینه ضروری است.

 

*** معرفی شهرستان کهگیلویه

 

شهرستان کهگیلویه با مرکزیت دهدشت ۳/۳۷ درصد از مساحت کل استان را شامل می‌شود.

از شمال به باغ ملک و ایذه و لردگان، از جنوب به گچساران، از غرب به بهمئی و از شرق به شهرستان‌های بویر احمد و دنا محدود می‌شود.

این شهرستان دارای دو نوع آب و هوای سردسیری و گرمسیری است.

مزارع برنج و آثار و بناهای شهر تاریخی دهدشت از ویژگی‌های این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری روستا، گیاهان گل نرگس، گون برموس، هویج وحشی و ریواس مراتع این شهرستان را پوشش می‌دهد و درختان بلوط کنار و تنگس و گلابی وحشی پوشش جنگلی این شهرستان را شامل می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه