کد خبر:83158
پ
عسل
مدیرجهاد کشاورزی خلخال خبر داد

تولید سالانه بیش از ۷۵۰ تن عسل در خلخال

مدیرجهاد کشاورزی خلخال اعلام کرد که این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۷۵۰ تن عسل از قطب‌های مهم پرورش زنبور و تولید عسل استان اردبیل است.

مدیرجهاد کشاورزی خلخال اعلام کرد که این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۷۵۰ تن عسل از قطب‌های مهم پرورش زنبور و تولید عسل استان اردبیل است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «بهبود علیزاده» در حاشیه اختتامیه نخستین دوره آموزشی و مهارتی تربیت زنبوردار صنعتی درجه یک خلخال در گفتگو با خبرنگاران اضهار داشت: وجود شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش زنبورعسل در این شهرستان آن را تبدیل به یکی ازقطب‌های مهم تولید عسل مرغوب استان اردبیل کرده است.

 

***  عسل تولیدی خلخال

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ تن عسل در خلخال تولید شد، گفت: در حال حاضر این شهرستان مقام دوم استان را در حوزه پرورش زنبور و تولید عسل به خود اختصاص داده است. علیزاده اظهار کرد هم‌اکنون عسل در بیش از ۵۰ هزار کلنی زنبورعسل توسط زنبورداران خلخال تولید می‌شود و یک هزار نفردر این بخش اشتغال دارند.

 

وی بیان کرد:علاوه بر زنبورداران بومی، هر سال در فصول بهار و تابستان مراتع و گلزارهای طبیعی این شهرستان پذیرایی بسیاری زنبورداران از مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های گیلان و مازندران است. وی گفت: این شهرستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی کوهستانی و نیز تنوع گلها و گیاهان دارویی یکی از مناطق مستعد استان و کشور در پرورش زنبور و تولید عسل مرغوب محسوب می‌شود.

 

وی بیان کرد: عسل تولیدی این شهرستان به دلیل مرغوبیت بالا علاقمندان و خریداران زیادی داشته و درآمد خوبی از محل فروش این محصول عاید زنبورداران می‌شود. مدیرجهاد کشاورزی خلخال اضافه کرد: با هدف ترغیب و تشویق افراد بیکار جهت اشتغال در بخش پرورش زنبورعسل و افزایش میزان تولید این محصول دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی برگزار می‌شود و در این راستا امسال دوره تخصصی پرورش ملکه وژله رویال به مدت پنج روز و با شرکت ۵۰ نفر از علاقمندان برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرجهاد کشاورزی خلخال در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که در زببورستان پایلوت خلخال و سایت پرورش ملکه زنبور‌عسل استان اردبیل به‌صورت عملی برگزار شد نحوه تکثیر مصنوعی ملکه، پیوند ملکه وژله رویال آموزش داده شد. این شهرستان در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه