کد خبر:70610
پ
فرهنگسرای روستایی
استاندار هرمزگان

تکمیل ۲۷ فرهنگسرای روستایی در هرمزگان

استاندار هرمزگان از تکمیل ۲۷ فرهنگسرای روستایی نیمه کاره در هرمزگان تا پایان سال جاری خبر داد.

استاندار هرمزگان از تکمیل ۲۷ فرهنگسرای روستایی نیمه‌کاره در هرمزگان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، فریدون همتی در نشست شورای فنی هرمزگان اظهار داشت: از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همچنین منابع ارزش افزوده بایستی اعتباری برای ساماندهی این فرهنگسراها تامین شود.

 

*** نیمه کاره بودن ۴۲ فرهنگسرای روستایی

 

وی ادامه داد: هم اکنون در مجموع ۴۲ فرهنگسرای روستایی در استان که عملیات احداث آنها از سال ۸۶ آغاز شده، نیمه‌کاره هستند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: برای استفاده بهینه از این فرهنگسراهای روستایی، نیاز است کتابخانه‌های عمومی روستایی نیز در این اماکن راه‌اندازی و مستقر شوند.

همتی خواستار استفاده از نیروی انسانی بومی هر روستا در فرهنگسراهای روستایی شد و افزود: مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها باید بر بهره برداری مناسب از این فرهنگسراها نظارت مستقیم داشته باشند.

وی بر لزوم احصاء تمام طرح‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی ظرف یک ماه آینده تاکید کرد و بیان داشت: طرح هایی که امکان واگذاری دارد به مردم واگذار شوند تا در این زمینه تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی هرمزگان را استانی خاص و دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوع دانست و گفت: هرمزگان استانی با کارکرد ملی و نیازمند به مدیران قوی و پرتلاش است و هر کسی نمی‌تواند در این استان مدیر باشد.

 

*** معرفی مدیران و پیمانکاران متخلف به دادگاه

 

وی گفت: مدیران متخلف و سهل انگار در اجرای طرح‌های عمرانی به تخلفات اداری، پیمانکاران متخلف به دادگاه و ناظران متخلف نیز به نظام مهندسی جهت برخورد قانونی معرفی می‌شوند.

همتی تاکید کرد: مدیران این استان باید در سطح استان هرمزگان و با توجه به ظرفیت‌های ملی کار خود را تنظیم و متناسب با جایگاه مهم این استان فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار هرمزگان در پایان اظهار داشت:  ایمن سازی، ارتقای کیفیت و جلوگیری از اتلاف منابع در اجرای طرح‌های عمرانی را از اهداف شورای فنی استان برشمرد و گفت: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی توجه به رعایت دقیق اصول فنی در اجرای طرح‌ها در راستای ارتقای بهره‌وری است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه