کد خبر:70516
پ
عسل
مدیر جهاد کشاورزی بیجار اعلام کرد

تولید ۶۵ تن عسل کوهی در بیجار

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از تولید و برداشت ۶۵ تن عسل کوهی مرغوب در ۹ هزار و ۷۰ کلنی توسط زنبور‌داران این شهرستان در سال جاری خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از تولید و برداشت ۶۵ تن عسل کوهی مرغوب در ۹ هزار و ۷۰ کلنی توسط زنبور‌داران این شهرستان در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمد عباسی» روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیجار در زمینه تولید عسل به خاطر شرایط مطلوب آب و هوایی و مراتع خوب ظرفیت مناسبی دارد.

 

*** تولید عسل کوهی 

 

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نفر در تولید عسل طبیعی با ۹ هزار و ۷۰ کندوی زنبور اشتغال دارند، افزود: در این شهرستان هم‌چنین ۶ کیلوگرم ژل رویال و ۲۹ کیلوگرم گرده گل از کندوها برداشت شده است. عباسی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در بیجار بیش از ۱۶۰ کندوی به‌صورت رایگان به متقاضیان پرورش و تولید عسل تحویل داده است، گفت: در هر روستا به ازای یک نفر که در دوره‌های آموزشی زنبورداری شرکت و مدرک فنی و حرفه‌ایی دریافت کند ۲ کندوی زنبور عسل رایگان هدیه می‌دهیم. 

 

مدیر جهاد کشاورزی بیجار تاکید کرد: زنبور عسل نقش عمده‌ای در گرده افشانی دارد به‌طوریکه فعالیت این گونه موجب افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات باغی و زراعی در شهرستان می‌شود. وی یادآور شد: شهرستان بیجار با بیشترین وسعت مراتع گَوِن، می‌تواند در بحث تولید عسل کوهی حرف‌هایی زیادی در کشور داشته باشد و در بازار با دیگر محصولات مشابه برای صادرات رقابت کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، میزان برداشت عسل از هر کندوی عسل پنج تا هشت کیلوگرم است و قیمت فروش بهترین نوع عسل کوهی در بیجار بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار ریال متغیر است. شهرستان بیجار در ۱۴۰ کیلومتری شرق استان کردستان حدود ۸۹ هزار نفر جمعیت دارد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه