کد خبر:70504
پ
بافت‌های فرسوده
 عضو کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

برنامه دولت برای بافت‌های فرسوده

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دولت نمی‌تواند در این زمینه کاری شاخص اجرا کند، چون مالکان ساکن در این مناطق توان دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن را ندارند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دولت نمی‌تواند در این زمینه کاری شاخص اجرا کند، چون مالکان ساکن در این مناطق توان دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن را ندارند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمدرضا ملکشاهی‌راد» در جلسه بررسی مسائل مناطق حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد که با محوریت روستای ده‌محسن برگزار شد، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی الان آسیب بزرگی برای این شهر است؛ خرم‌آباد با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد باید مقصد گردشگری باشد که متأسفانه ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف آن بر اساس قوانین شهری نبوده و امکانات عمومی ندارد.

 

*** فرصت شغلی برای بافت‌های فرسوده

 

وی یادآور شد: در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و زمانی که علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی بود با الحاق ماسور به شهر موافقت شد و در این مدت خدمات شایسته‌ای به این محله نشده است که این جای تأسف دارد. ملکشاهی‌راد اضافه کرد: در مقابل این منطقه روستای ده‌محسن با جمعیتی حدود ۷۰۰۰ نفری قرار دارد که بدون شک در آینده به شهر متصل خواهد شد اما به هیچ وجه نقشه‌ی شهری در آن رعایت نشده و همین مشکل را چندین روستای دیگر در جنوب خرم‌آباد و مجاورت با ده‌محسن دارند.

 

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: قانونی که در روستاهای بالای ۵۰۰۰ نفر جمعیت می‌توان شهردار منصوب کرد در این روستاها انجام شود، روی یک شهر مجزا فکر کنیم با توجه به وجود چندین روستای پرجمعیت در مجاورت هم بنیاد مسکن باید موظف شود که نقشه جامع و طرح هادی را در این روستاها اجرا کند.

 

وی ادامه داد: این پیشنهادها اگر اجرایی شود می‌تواند مفید باشد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی مهندسی و قابل دفاع داشته باشیم وگرنه در آینده مثل ماسور به مشکل خواهیم خورد. ملکشاهی‌راد با اشاره به برنامه دولت برای بافت‌های فرسوده تأکید کرد: دولت نمی‌تواند در این زمینه کاری شاخص اجرا کند، چون مالکان ساکن در این مناطق توان دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن را ندارند و معابر به حدی باریک است که امکان حمل مصالح برای ساخت و ساز وجود ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت ۲۴۰ هزار فرصت شغلی برای بافت‌های فرسوده برنامه‌ریزی کرده که بدون شک این برنامه محقق نخواهد شد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه