کد خبر:70338
پ
طرح «روستا تعاون»
سرپرست مدیریت امور تعاون،کارورفاه اجتماعی زنجان:

تشکیل ۱۰۶ تعاونی در طرح «روستا تعاون»

سرپرست مدیریت امور تعاون،کارورفاه اجتماعی استان زنجان از تشکیل ۱۰۶ تعاونی در طرح «روستا تعاون» در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

سرپرست مدیریت امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تشکیل ۱۰۶ تعاونی در طرح «روستا تعاون» در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، علی پاک‌منش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل تعاون استان زنجان در خصوص طرح روستا تعاون گفت: در راستای حمایت از تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح «روستا تعاون» از اول سال ۹۶ شروع‌ شده است.

 

*** ثبت نام در طرح «روستا تعاون»

 

وی به ثبت‌نام در طرح «روستا تعاون» اشاره کرد و گفت: از ۱۳۷ شرکت ثبت‌نام کننده در سامانه درخواست تسهیلات تعداد ۲۳ شرکت تعاونی به بانک‌های عامل  معرفی شده‌اند  و مابقی در دست بررسی است.

سرپرست مدیریت امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۰۶ تعاونی تشکیل و برای هزار و ۳۶۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

پاک‌منش اعتبارات اشتغال روستایی را ۲۸۵ میلیارد تومان با سود تسهیلات شش درصد اعلام کرد و گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت بیشتر به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

 

*** طرح روستا تعاون، طرحی برای ایجاد اشتغال فراگیر

 

وی ابراز کرد: طرح «روستا تعاون» یکی از طرح‌هایی است که در قالب اشتغال فراگیر تهیه‌شده و در این زمینه اقدامات متعددی انجام‌ شده  و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغاللزایی و اقتصاد مقاومتی طرح روستا تعاون اجرا می‌شود و این طرح باهدف بهره‌گیری از ظرفیت روستاها و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

پاک‌منش گفت: هدف از اجرای طرح «روستا تعاون» توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و با اجرای این طرح فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در روستا دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری روستا، سرپرست مدیریت امور تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ایجاد مشاغل مولد از جمله اهداف اجرای این طرح  است.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه