کد خبر:70172
پ
صادرات کشاورزی
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

راهکارهای افزایش صادرات کشاورزی کردستان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص راهکارهای افزایش صادرات کشاورزی این استان توضیح داد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص راهکارهای افزایش صادرات کشاورزی این استان توضیح داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، شهریار حنیفی در گفت و گو با خبرنگاران در مورد وضعیت صادرات کشاورزی استان کردستان به کشورهای دیگر اظهار داشت: در این مدت ۱۹۲ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۶۹ میلیون دلار از استان صادر شده است.

 

*** مقصدهای خارجی صادرات کشاورزی کردستان

 

شهریار حنیفی با بیان اینکه اقلیم کردستان، روسیه، گرجستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس، عمده مقصد صادرات کشاورزی کردستان است، گفت: محصولات صادرات کشاورزی شامل؛ سیب زمینی، محصولات باغی، دام، شیر و ماهی قزل آلا است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و مشوق‌های صادراتی، انگیزه صادرات کشاورزی را افزایش می‌دهد و البته با توجه به نیاز صادرات، تولید با درنظر گرفتن ظرفیت‌های بخش کشاورزی، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 

*** راهکارهای افزایش انگیزه صادرات محصولات کشاورزی

 

حنیفی تأکید کرد: ثبت برند تجاری، پرداخت یارانه سیب‌زمینی، ایجاد بسته‌بندی‌های باکیفیت محصولات صادراتی، بازاریابی‌های مناسب در راستای جذب بازار‌های هدف اقلیم و حتی روسیه، راهکار افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.

 ۲۹ درصد صادرات استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد و سال گذشته (۱۳۹۶)، ۱۸۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و مشوق های صادراتی انگیزه صادر کنندگان را افزایش می دهد ضمن اینکه تولید با توجه به نیاز صادرات و در نظر گرفتن ظرفیت‌های بخش کشاورزی که بسیار مهم و تاثیرگذار است، انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه