کد خبر:69791
پ
مواد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:

افزایش مصرف مواد مخدر در روستاهای گلستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از افزایش مصرف مواد مخدر در روستاهای گلستان خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از افزایش مصرف مواد مخدر در روستاهای گلستان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، محمودرضا روحانی روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کلاله در شرق استان گلستان، افزایش درصد شیوع مصرف مواد مخدر در این استان را نگران‌کننده و زنگ خطری برای خانواده‌ها دانست.

 

وی ادامه داد: نرخ مصرف مواد مخدر در استان گلستان در سال۹۰ با ۴۰ هزار معتاد ۲٫۴۲ درصد بود که این نرخ در سال ۹۴ بابیش از ۱۷۰ هزار معتاد به ۲٫۸۱درصد افزایش یافته است.
وی بابیان اینکه ۵۳ درصد از خانواده‌ها نسبت به مضرات و آسیب‌های مصرف مواد مخدر آگاهی لازم را ندارند، اظهار کرد: این خانواده‌ها پس از گذشت دو تا چهار سال از اعتیاد فرزندان خود با آسیب های مصرف مواد مخدر آشنا می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان، تصریح کرد: سن مصرف مواد مخدر از۲۱ سال به ۱۵سال رسیده و اعتیاد در بین خانم‌ها به دو برابرافزایش یافته است.

 

*** افزایش مصرف مواد مخدر روستاها

 

روحانی فرد از افزایش مصرف مواد مخدر و اعتیاد در روستا‌ها خبر داد و گفت: افزایش آمار اعتیاد به مصرف مواد مخدر به حدی رسیده است که نیاز نیست معتادین را بشماریم بلکه به عنوان آسانترین کار کافی است فقط افراد سالم را بشماریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در جهت مقابله با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر شبانه روز در تلاش هستند، تاکید کرد:

بهترین راه مهار توزیع و مصرف مواد مخدر، اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده است و لازم است همه با حرکت جهادی پای کار بیایند و دلسوزانه تلاش نمایند.

فرماندار کلاله نیز در این جلسه به کمبود مراکز ترک اعتیاد در این شهرستان اشاره کرد وگفت: در شهرستان کلاله سه مرکز ترک اعتیاد دولتی فعالیت دارد که برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر لازم است تعداد آنها افزایش یابد.

 

*** توسعه اماکن ورزشی

 

محمد حمیدی افزود: ایجاد نشاط و بسترسازی برای توسعه اماکن ورزشی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر، مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم شعار امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ‘هر روستا؛ یک مکان ورزشی’ را به اجرا دربیاوریم.

وی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در هر مرکز اقامتی ترک اعتیاد این شهرستان به ۲۰ نفر از کسانی که به مرحله پاکی برسند، تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد کار و اشتغال پرداخت شود.

فرمانده انتظامی کلاله نیز در این جلسه اعلام کرد: در دو ماه اول امسال قریب به ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شد که ۱۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

 سرهنگ حسینعلی مهربانی افزود: در سال ۹۶، افزون بر ۵۴ کیلو و۹۰۰ گرم انواع مواد مخدر با تلاش نیروی انتظامی کلاله کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان کلاله با افزون بر۱۳۰ هزارنفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است. 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایرنا
ارسال دیدگاه