کد خبر:69451
پ
اشتغال

بیشترین سهم وام اشتغال روستایی سهم کدام استان است؟

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که بیشترین سهم وام اشتغال روستایی در بین استان‌های کشور مربوط به کرمانشاه است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که بیشترین سهم وام اشتغال روستایی در بین استان‌های کشور مربوط به کرمانشاه است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «ابوالفضل رضوی» در مصاحبه با رادیو افزود: سهم کرمانشاه از این تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان است که بالاترین سهم در مملکت محسوب می‌شود.

 

*** پرداخت سهم وام اشتغال روستایی

 

وی همچنین اظهار داشت: جدا از سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی استان، اعتبار اختصاصی از این محل برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز در نظر گرفته شده است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ضمن اشاره به پرداخت تسهیلات وام اشتغال روستایی به متقاضیان در سراسر کشور گفت: خوشبختانه کرمانشاه در بین استان‌ها بهترین عملکرد را تاکنون در این حوزه داشته است.

 

وی در ادامه از عقد افزون بر ۵۰۰ قرار داد بانکی در خصوص طرح اشتغال روستایی به مبلغ ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان در کرمانشاه خبرداد و اظهار داشت: تعداد این قراردادها در خردادماه جاری به دو برابر وضعیت فعلی و میزان پرداختی تسهیلات نیز به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

 

رضوی بیان داشت: توزیع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر مبتنی بر سه فاکتور از قبیل نسبت معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت روستایی و تعداد بیکار روستایی هر استان در سطح کشور بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: سهم این وام برای اشتغالزایی روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی ۴۵ درصد، صنعت و معدن ۱۰ درصد، دانش‌بنیان ۱۰ درصد، خدمات ۱۵ درصد، گردشگری و صنایع دستی ۱۰ درصد می‌باشد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه