کد خبر:69138
پ
همدان
مدیرکل امور روستایی همدان:

توسعه‌ و ایجاد اشتغال در روستاهای استان همدان

ظاهر پورمجاهد از ایجاد ۳۹۲۰ شغل پایدار روستایی در استان همدان خبر داد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان از ایجاد ۳۹۲۰ شغل پایدار روستایی در استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «ظاهر پورمجاهد» در کارگروه تخصصی توسعه روستایی، اظهار کرد: سهمیه اشتغال استان ما از برنامه کشوری ارتقای اشتغال پایدار روستایی، ۲۷۵۰ نفر بود ،اما در پایان این برنامه گزارشی که از دستگاه‌ها گرفتیم مبنی بر این بود که توانستیم برای ۳۹۲۰ اشتغال ایجاد کنیم.

 

*** مطالعات توسعه‌ روستاهای استان همدان

 

وی افزود: اشتغال ایجاد شده بالاتر از سهمیه تعیین شده برای استان بوده و در این طرح ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۹ دستگاه استانی پرداخت شده است. او گفت: علاوه بر اعتبارات سال گذشته، امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی برای روستاهای استان کسب کرده‌ایم.

 

رئیس سازمان برنامه‌ و‌ بودجه استان همدان نیز گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان وجود دارد که روستاها، شهرها و سایر مناطق استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

سید اسکندر صیدایی در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان همدان، اظهار کرد: با توجه به شرایط و تسهیلاتی که امسال برای توسعه روستایی در استان فراهم است، این کارگروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

او اضافه کرد: مطالعات توسعه‌ روستاهای استان همدان در دوره زمانی سه سال، در دستور کار قرار گرفته که در این طرح روستاها از نظر رسیدن به اشتغال و توسعه پایدار مورد مطالعه کارشناسان قرار می‌گیرند. وی از راه‌اندازی سامانه ساترا خبر داد و گفت: ساترا سامانه‌ای است که توانمندی ذخیره اطلاعات، نقشه، نمودار و ابعاد مختلف را داراست. این سامانه به مدیران اطلاع‌رسانی شده تا به کمک آن بتوانند بستر را برای توسعه پایدار در روستاها فراهم کنند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان برنامه‌ و‌ بودجه استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: سامانه ساترا می‌تواند توانمندی‌های استان و یک دستگاه را در قالب صدها لایه مختلف ارائه دهد. این سامانه ظرفیت بسیار بالایی دارد که در فضای ملی تعریف شده، مصوبه دولت دارد و مربوط به یک دستگاه نیست.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه