کد خبر:68709
پ
طرح روستایی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تصویب طرح روستایی و عشایری اشتغال‌زا در تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب ۲۳۴ طرح­ روستایی و عشایری در استان تهران خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب ۲۳۴ طرح روستایی و عشایری در استان تهران خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، جلسه کارگروه اشتغال استان تهران به ریاست استاندار و با حضور منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران استانی عضو کارگروه برگزار شد.

 

شاکرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی گفت: سال گذشته در حوزه طرح‌­های مشاغل خانگی تا اسفند ماه پرداخت تسهیلات حدود ۶۵ طرح اجرا شد و با تلاش­‌های انجام شده این میزان تا پایان فروردین ماه امسال به ۱۱۵۲ پرداخت رسید. مصوبات اخیر در حوزه‌­های جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی جهت ایجاد ۴۱۲۰ اشتغال می‌­باشد.

 

*** جمعیت ۶ درصدی روستاهای استان تهران افزایش سهمیه اعتبار را می‌طلبد

 

وی با بیان اینکه سهمیه استان تهران در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۲۲۴ میلیارد تومان است گفت: با وجود اینکه جمعیت روستایی استان تهران ۶ درصد است اما ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی در استان تهران وجود دارد و تقاضا می‌شود سهمیه اعتبار استان در این بخش در برنامه­‌های آتی افزایش یابد. تا‌کنون ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار طرح‌­هایی است که در قالب ۲۲۴ طرح روستایی و عشایری با در نظر گرفتن احتمال ریزش برخی از آن‌ها، به بانک­‌ها ارسال شده است.

 

*** تقدیر از نهادها و سازمان‌های تسهیل‌کننده طرح روستایی و عشایری

 

شاکرمی با تقدیر از همکاری بانک کشاورزی، سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت استان تهران در تعیین تکلیف طرح‌های ارائه شده تصریح کرد: در طرح اشتغال فراگیر ۹۷ طرح در کارگروه اشتغال استان بررسی شده است و در قالب ۳۵۸ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارسال شده است.

 

در ادامه براساس گزارش ارائه شده در جلسه، تاکنون ۲۸۰۱ طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در سامانه کارا ثبت شده است ،هم‌چنین تاکنون در این بخش ۲۳۴ طرح در حوزه‌های جهادکشاورزی، صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی در کمیته فنی با تسهیلات ۲۲۵ میلیارد تومان و تعهد ایجاد ۴۱۲۰ اشتغال مصوب شده است.

 

*** ۴۵ درصد تسهیلات حوزه اشتغال‌زایی استان مربوط به بخش کشاورزی است

 

ذوالفقاری‌، مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ درصد تسهیلات در نظرگرفته شده در حوزه اشتغال‌زایی استان مربوط به بخش کشاورزی است پیشنهاد داد: سهم مصوب استان تهران برای بخش کشاورزی در حوزه اشتغال افزایش یابد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز با بیان اینکه ۷۰۰ مرکز غیردولتی مدرسه و موسسات علمی آزاد با ۴۵ هزار نفر اشتغال در شهرستان‌های استان فعال هستند، در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان بخش آموزش و پرورش از بهترین کارآفرینان هستند اما تسهیلاتی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه