کد خبر:68672
پ
گندم
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

افزایش تولید گندم در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش تولید گندم در استان خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افزایش تولید گندم در استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «عبدالرضا بازدار» روز دوشنبه در جلسه ستاد برداشت غلات و کلزا استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۵۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۹۵ هزار هکتار گندم دیم در لرستان زیر کشت رفته است.

 

وی گندم تولید شده سال گذشته استان را ۳۷۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵۰ هزار تن از این محصول در استان تولید شود.

 

*** حراست زمین‌های کشاورزی و تولید گندم در لرستان

 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۸ مرکز خرید در استان آماده خرید گندم از کشاورزان است افزود: در حال حاضر کار برداشت و تولید گندم از شهرستان‌های جنوبی استان شروع شده است. بازدار ادامه داد: بارندگی در ابتدای سال زراعی امسال وضعیت نامطلوبی داشت اما با بارش‌ها در فصل بهار، بخش عمده خشکسالی کشاورزی در استان برطرف شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در ادامه گفت: یک‌هزار و ۷۶۸ هکتار کلزا در استان زیر سطح کشت است که سه هزار و ۸۰۰ تن کلزا تولید خواهد شد. چنگیز ابراهیمی افزود: اقدامات مناسبی در حفظ و حراست زمین‌های کشاورزی استان صورت گرفته به‌طوری‌که تاکنون مبارزه با سن مادر در ۱۱۲ هزار هکتار از اراضی استان صورت گرفته است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز بیان کرد: به‌دلیل بارندگی کم در سال زراعی امسال شرایط برای بیماری‌های محصولات مهیا شده است و در صورتی که با آفات مبارزه نشود بیش از ۵۰ درصد محصولات خسارت خواهند دید.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارش باران در فصل بهار امسال سن‌زدگی گندم نداشته باشیم.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه