کد خبر:68656
پ
اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام

اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به استان ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از ابلاغ ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به استان ایلام خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از ابلاغ ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به استان ایلام خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «ایوب درویشی» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سهم تسهیلات استان از محل طرح‌های اشتغال روستایی و فراگیر حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۲۲۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و حدود ۱۴۳ میلیارد تومان به بانک‌ها تخصیص داده شده است.

 

*** فعالیت کمیته فنی در استان ایلام

 

وی افزود: در مراحل مختلف هم از شهرستان، هم کمیته فنی در استان و نیز شورای اشتغال استان فعال است که سهم استان را جذب کنند فرایند نیز به این ترتیب است است که در سامانه کارا متقاضیان ثبت‌نام می‌کنند بعد از این که طرح توسط دستگاه‌های تخصصی انتخاب و کارشناسی شد به بانک عامل جهت بررسی توجیه و در نهایت اختصاص تسهیلات به متقاضی ارجاع می‌شود.

 

درویشی تصریح کرد: اما در این فرایند مشکلاتی نیز وجود دارد اولین مشکل این است که نگاه به دریافت و پرداخت در دو سو هم وام دهنده که بانک‌ها هستند و هم وام گیرنده که برخی از متقاضیان هستند اشکالاتی وجود دارد که این نگاه باید اصلاح شود نباید تسهیلات در جای دیگری هزینه شود.

 

*** ارائه طرح‌های با توجیه اقتصادی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار افزود: این منابع یک منابع ملی است به هر حال بانک‌ها هم باید سخت گیری‌های در چهار چوب قانون اعمال کنند زیرا در نهایت این وام‌ها بازگردانده می‌شود، برخی از متقاضیان که اندک هم هستند نگاه آنان به این وام‌ها این است که وام را دریافت کنند و در آخر پرداخت نکنند بنابراین در کمیته اشتغال یک تیم نظارتی تشکیل شده و سعی بر این است که این تسهیلات در راستای که تعریف و هدف‌گذاری شده جذب شود.

 

درویشی در ادامه افزود: خواهش ما از متقاضیان این است که طرح‌های با توجیه اقتصادی را ارائه دهند برخی از طرح توجیه فنی اقتصادی و مالی را ندارند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۹ هزار طرح در سامانه ثبت‌نام شده که از بین این طرح‌ها باید انتخاب صورت گیرد، طرحی که در راستای هدف اشتغال است انتخاب کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که آسیب‌های که در پرداخت‌های قبلی و وام‌های قبلی بوده این‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

 

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه