کد خبر:68561
پ
زنجان
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان

پرداخت ۲۱۰ میلیارد ریال وام برای اشتغال روستاییان زنجان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان از اختصاص ۲۱۰ میلیارد ریال وام برای اشتغال روستاییان استان خبر داد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان از اختصاص ۲۱۰ میلیارد ریال وام برای اشتغال روستاییان استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی محمودی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اختصاص تسهیلات اشتغال روستاییان زنجان اعلام کرد: این تسهیلات بعد از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک سینا، بنیاد مستضعفان و معاونت امور روستایی رئیس جمهوری از آبان ۹۵ تا‌کنون پرداخت شده است. 

 

*** اشتغال روستاییان زنجان

 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان گفت: این تسهیلات در تمام بخش‌های خدماتی، گردشگری، صنایع و کشاورزی در حوزه روستایی بوده و در مجموع ۴۳ طرح اشتغال‌زا را شامل می‌شود.

 

محمودی خاطرنشان کرد: برای سامان بخشیدن به فعالیت دستگاه‌های دولتی در حوزه روستایی و ممانعت از عملکرد جزیره‌ای در این بخش مهم، سند توسعه روستایی تدوین شده و کار مطالعاتی آن به پایان رسیده است.

 

*** کارشناسی سند توسعه روستایی

 

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با جلسات فشرده کمیته کارشناسی سند توسعه روستایی و بررسی مطالعات انجام شده، تا پایان سال برای تصویب و ابلاغ آن، به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال شود.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان تصریح کرد: این سند در واقع الگویی برای تمام دستگاه‌های متولی حوزه روستایی است و تمام ادارات موظف به اجرای سیاست‌های تعیین شده استان در این بخش خواهند بود. محمودی اظهار کرد: این سند نقشه راه توسعه روستایی است و مدیران فعالیت‌های اجرایی خود را بر اساس آن پیش‌بینی خواهند کرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، زنجان حدود ۳۸۰ هزار نفر معادل ۳۷٫۵ درصد جمعیت روستایی دارد، که در ۹۳۵ روستای این استان ساکن‌اند، از این تعداد روستا حدود ۷۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

صدای روستا صدای روستا صدای روستا

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه