کد خبر:68478
پ
گندم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه

آغاز برداشت گندم در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «خسرو شهبازی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز برداشت گندم از منطقه سومار استان کرمانشاه، گفت: امسال ۴۱۳ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده که ۳۱۶ هزار هکتار آن دیم و ۹۷ هزار هکتار گندم آبی است.

 

وی پیش‌بینی کرد: امسال بالای ۸۰۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید و میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان حدود ۷۰۰ هزار تن باشد.

 

*** برداشت گندم در مناطق سردسیر استان کرمانشاه

 

وی افزود: برداشت گندم در مناطق سردسیر استان کرمانشاه مثل شهرستان سنقروکلیایی تا مرداد ماه ادامه پیدا خواهد کرد. شهبازی با بیان اینکه ۶۸ مرکز خرید آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند، افزود: هیچ مشکلی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان نداریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سیلوهای استان کرمانشاه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ظرفیت دارند که در حال حاضر ظرفیت خالی ۷۵۰ هزار تنی برای ذخیره گندم دارند و از این حیث هیچ مشکلی در استان نخواهیم داشت و در صورت وجود مشکل هم از ظرفیت‌های مراکز تعاون روستایی برای ذخیره گندم خریداری شده استفاده خواهیم کرد.

 

*** خرید گندم به صورت تضمینی

 

شهبازی با اشاره به تدارک حدود ۶۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم در استان کرمانشاه، افزود: بیش از ۲۵۰ دستگاه از این کمباین‌ها بومی بوده و مابقی نیز از خارج از استان به ویژه استان فارس وارد استان شده‌اند.

 

شهبازی با بیان اینکه گندم به صورت خرید تضمینی و توسط شرکت غله از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: قرار شده نیمی از طلب گندمکاران استان در روزهای نخست و مابقی آن نیز ظرف دو ماه به حساب گندمکاران واریز شود.

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: گندم به‌صورت علی‌الحساب از کشاورزان خریداری خواهد شد و در صورت افزایش نرخ‌های خرید تضمینی از سوی دولت، مابتفاوت آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به میزان تولید گندم استان در سال زراعی گذشته داشت و در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۶۴۶ هزار تن خریداری شد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز 

صدای روستا صدای روستا
انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه