کد خبر:68311
پ
فوتبال
سرپرست اداره ورزش سیستان و بلوچستان:

هفت میلیارد تومان به ورزش فوتبال اختصاص یافت

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار به ورزش فوتبال استان خبر داد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار به ورزش فوتبال استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمود‌رضا امیاری» در خصوص ورزش فوتبال سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پروژه‌های ناتمام زیادی در استان وجود دارد که برای تکمیل آن اعتبار خاصی به استان تعلق گرفت و بعد از فارس بیشترین میزان اعتبار را سیستان و بلوچستان دریافت کرد اما با این وجود فوتبال در همه نقاط استان مشکل دارد.

 

*** فوتبال ورزش اول است

 

وی در جلسه مجمع سالیانه فوتبال استان که با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور برگزار شد، افزود: در استان، فوتبال ورزش اول است و طرفدران زیادی دارد، این مهم ضرورت رفع کمبودهای آن را بیشتر می‌کند، به همین دلیل از مجموع ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به استان، هفت میلیارد تومان به فوتبال اختصاص یافت.

 

امیاری بیان کرد: ۱۰۰ زمین ورزشی در استان وجود دارد که اغلب آن در روستاها واقع است زیرا بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و در این مناطق استعداهای نهفته فراوانی وجود دارد.

 

*** توسعه ورزش فوتبال استان

 

وی در ادامه اظهار کرد: از پروژه‌های عمرانی استان دو طرح ملی در میرجاوه و نیکشهر وجود دارد که پروژه نیکشهر ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تیر‌ماه امسال قابل بهره برداری خواهد بود اما برنامه ریزی شد تا در هفته دولت افتتاح شود و طرح میرجاوه نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، زیرساخت‌های پروژه ورزشی سراوان نیز امسال جانمایی می‌شود‌.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این مشکلات کمبود فضاهای ورزشی است که استادیوم چابهار، کنارک، قصرقند، سراوان، خاش و زهک در اولویت قرار گرفت و نصب زیرساخت‌های استادیوم کنارک و چابهار در دست انجام است که در هفته دولت پس از نصب چمن مصنوعی به بهره برداری می‌رسد، چمن مصنوعی ورزشگاه خاش هم خریداری شد و بعد از مشخص شدن پیمانکار به زودی نصب می‌شود‌.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: سهم اغلب استان‌ها از درآمد مالیات بر ارزش افزوده ۵۴ درصد در نظر گرفته شد اما با توجه به اهمیت و حساسیت سیستان و بلوچستان این منطقه سهم ۶۲ درصدی گرفت و با این میزان اعتبار ۵۲ زمین چمن با مشارکت مردم منطقه در استان راه‌اندازی و ۳۴ زمین دیگر هم به مناقصه گذاشته شد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه