کد خبر:68353
پ
بوم‌گردی
مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «جلیل جباری» در نشست دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان بر راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاکید کرد با بیان این که راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد، گفت: استاندار استان تاکید ویژه‌ای به راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها داشته و نگاه فراتری نسبت به وضع موجود دارد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر از محل طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی و با استفاده از منابع صندوق ملی، می‌توان برای طرح‌های گردشگری و صنایع دستی کمک کرده و به همین منظور از همه بخش‌داران و دهیاران می‌خواهیم تا افراد علاقه‌مند و توانمند را در روستاها به راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها تشویق کنیم.

 

*** حمایت از توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی

 

جباری به نقش دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید سعی دارد جریان مهاجرت از روستاها به شهرها را از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی معکوس نماید و حمایت از توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در این راستاست. وی اشاره کرد: طرح‌های خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی برای اشتغال در روستاها ارائه شده و در این زمینه بودجه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

 

جباری توضیح داد: هر فردی که در روستاهای هدف گردشگری ساکن بوده و فضایی برای پذیرایی از مهمانان و مسافرین داشته باشد می‌تواند با ثبت‌نام در سامانه مربوطه و یا مراجعه به کارشناسان ما با یک برنامه‌ریزی ساده و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط اقدام به تبدیل محل سکونت خود به واحد اقامتگاه بوم‌گردی نماید.

 

*** بهبود زیرساخت‌های گردشگری

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: ما آماده‌ایم تا پروسه پاسخ به استعلامات را کوتاه کرده و دهیاران محترم نیز بایستی ضمن معرفی روستا و متقاضیان منطقه باید دقت کنند که درحوزه گردشگری در منطقه ایشان چه کارهایی می توان انجام داد.

 

جباری ادامه داد: با راه‌اندازی اقامتگاه‌ها‌ی بوم‌گردی درآمد منطقه افزایش یافته و می‌توان برای ایجاد و بهبود زیرساخت‌های گردشگری برنامه‌ریزی کرد و باید بدانیم که نه‌تنها ایجاد این اماکن نه تنها به محیط زیست ضرری نداشته بلکه به‌عنوان صنعتی سبز‌، علاقه‌مندان به طبیعت را نیز اسکان خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در انتها خطاب به دهیاران گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه مناطق و روستاهای هدف گردشگری استان انتظار می‌رود دهیاران در بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری با اجرای برنامه‌های جشنواره‌های فرهنگی اقدام به معرفی آداب و سنن روستا و منطقه خود کنند و ما نیز در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • حسن ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۱

    یه نفر به این مدیرکل محترم بفرماید و روشنشان کند که: برادر ارجمند، وقتی طبیعت اسیب ببیند و زیبایی نداشته باشد، بومگردی معنایی ندارد!!! بفرمایید شما بعنوان مدیر کل ایا میدانید اولین وظیفه طرح‌های بومگردی در ایین نامه انها چیست؟ حفظ طبیعت و محیط زیست!
    پس باید بدانید که ترویج بومگردی بدون توجه به طبیعت، وعده سراب دادن به مردم است.

    #کمی_مطالعه_کنیم

ارسال دیدگاه