کد خبر:68195
پ
کشاورزی

افتتاح ۲ پرژه مهم کشاورزی در تهران

۲ پروژه مهم کشاورزی با اشتغال مستقیم ۲۲۵ نفر در استان تهران افتتاح می‌شود.

 ۲ پروژه مهم کشاورزی با اشتغال مستقیم ۲۲۵ نفر در استان تهران افتتاح می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، آئین افتتاح پروژه­ های ” مزرعه ۳ هزار رأسی دام سبک مولد (گوسفند و بُز) پُرتولید و پرورش شتر ” و ” پروژه تمام مکانیزه باغ پسته ۲۲۵ هکتاری با سامانه آبیاری قطره ای ” با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین وزیر جهادکشاورزی و مقامات استانی، سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در شهرستان ورامین برگزار می­‌شود.

پروژه مزرعه ۳ هزار رأسی دام سبک مولد (گوسفند و بُز) پُرتولید و پرورش شتر که از حیث وسعت و تکنولوژی بکار رفته، برترین واحد پرورش دام سبک در سطح ایران می‌باشد، با سرمایه­ گذاری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۶۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر و پیش ­بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) روزانه ۱۵ تن شیز بُز (۵ هزار تن در سال) و ۶ هزار رأس بَره و بزغاله مولد اصلاح نژادی و ۵۰ نفر شتر در سال، افتتاح می‌شود.

مساحت کل پروژه ۲۸ هکتار می‌باشد که شامل ۱۳ سالن به مساحت ۱۳ هزار متر مربع شامل یک سالن شیردوشی با ظرفیت ۴۲*۲ واحد بز دوش (بزرگترین واحد بزدوشی ایران)، ۲ سالن پرورش بزغاله، ۹ سالن پرورش دام‌های مولد و یک سالن پرورش شتر می‌باشد.

 

*** پروژه تمام مکانیزه باغ پسته ۲۲۵ هکتاری

 

شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر متولی زنجیره یکپارچه تولید دام گوشت گوسفندی، از سال ۱۳۹۵ اقدام به واردات، پرورش، تکثیر و اصلاح نژاد مولدهای پُر تولید دام سبک (گوسفند و بُز) و تولید و توزیع اسپرم و جنین دام سبک نموده است و این شرکت در حال حاضر متولی پرورش و تکثیر ۶ نژاد گوسفندی و ۲ نژاد بُزی و ۳ نژاد شتر می‌باشد.

تشکیل ۶۰ هزار رأس گله مولد پایه‌های مادری و پدری نژادهای فوق الذکر در استان‌های کرمانشاه، مازندران و اردبیل جهت پشتیبانی ۵۰۰ هزار رأس گله‌های مولد صنعتی به صورت اقماری با سایر دامداران از برنامه ­های اصلی شرکت اجداد سپیدان کوثر در افق ۱۴۰۴ می‌باشد که این رقم توان جلوگیری و جایگزینی ۳۰ درصد از گوشت قرمز گوسفندی را دارا می‌باشد.

همچنین پروژه تمام مکانیزه باغ پسته ۲۲۵ هکتاری مجهز به سامانه آبیاری قطره ای با سرمایه­ گذاری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۷۰ نفر و غیر مستقیم ۷۵ نفر و پیش­بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) ۱۳۵۰ تن پسته تازه و ۵۰۰ تن پسته خشک، افتتاح می­‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، پروژه‌­های مذکور متعلق به شرکت تولیـدی اجداد سپیـدان کوثر و مجتمع کشت و صنعت اشراق از شرکت­‌های تابعه گروه سرمایه­ گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می­‌باشد که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای اهداف و سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه ­یافته به بهره­ برداری می­‌رسد.

 

انتهای پیام///

منبع
تسنیم
ارسال دیدگاه