کد خبر:67985
پ
اشتغالزایی

ایجاد ۶۳ هزار شغل در شرق اصفهان

استاندار اصفهان: ۶۳ هزار نفر اشتغال پایدار در مناطق مختلف استان به‌ویژه شرق اصفهان که به دلیل کمبود آب، کشاورزی منطقه را با مشکل مواجه کرده، ایجاد می‌شود.

استاندار اصفهان اعلام کرد: ۶۳ هزار نفر اشتغال پایدار در مناطق مختلف استان به‌ویژه شرق اصفهان که به دلیل کمبود آب، کشاورزی منطقه را با مشکل مواجه کرده، ایجاد می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محسن مهرعلیزاده» در آیین احداث و کلنگ‌زنی دو طرح بزرگ گلخانه‌ای و پرورش شترمرغ در در روستای برسیان در منطقه شرق اصفهان، اظهار کرد: اجرای طرح‌های سازگاری با کم‌آبی که در راستای مقابله با خشکسالی و کم‌آبی در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته است، ۶۳ هزار نفر اشتغال پایدار در مناطق مختلف استان به‌ویژه شرق اصفهان که به دلیل کمبود آب، کشاورزی منطقه را با مشکل مواجه کرده، ایجاد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این برنامه شامل طرح‌هایی از جمله صنایع تکمیلی، صنایع مربوط به بخش کشاورزی و صنایع دستی است، تصریح کرد: براساس برآورد صورت گرفته، اجرای آن به هفت هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و هم چنین ارائه تسهیلات دولتی و بانکی تامین مالی و اجرا می‌شود.

 

*** اجرای طرح جامع اشتغال پایدار در مناطق کم آب اصفهان

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای توجه و رسیدگی ویژه به مشکل کشاورزان آسیب دیده از کم‌آبی، چند محور در دستور کار قرار گرفته است؛ تصریح کرد: این محورها شامل ایجاد کانون‌های تصمیم‌گیری، ایجاد منابع لازم، برقراری مدیریت واحد و ویژه و نگاه پروژه‌ای به مسائل است. وی با بیان اینکه طرح جامع اشتغال پایدار در مناطق کم آب اصفهان اجرا می‌شود، افزود: این طرح برای مقابله با خشکسالی در مناطق آسیب دیده در اثر کم آبی در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه علاوه بر کارگروه سازگاری با کم‌آبی و طرح جامع اشتغال یک مدیریت واحد در استانداری اصفهان برای رسیدگی ویژه به مشکل کشاورزان تعریف شده است، اظهار کرد: سید محسن سجاد فرماندار سابق شهرستان لنجان مسئولیت این مدیریت واحد را بر عهده دارد.

 

*** مهاجرت مردم به‌ویژه از شرق اصفهان به سمت شهرها

 

وی به روند کاهشی آب در طول ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: کاهش منابع آبی در روستا منجر به مهاجرت مردم به‌ویژه از شرق اصفهان به سمت شهرها شد، به طوری که اکنون جمعیت روستاها به زیر ۱۵ درصد رسیده است و اگر کارها با تدبیر انجام نگیرد بی شک شرایط به همین شکل ادامه پیدا کرده و بدتر خواهد شد. استاندار اصفهان با بیان اینکه کشاورزی فقط به کاشت برنج و گندم و آبیاری غرقابی خلاصه نمی‌شود، گفت: ایجاد و توسعه گلخانه‌ها، پرورش قارچ، پرورش شترمرغ که با صرف یک دهم آب نسبت به شرایط عادی انجام می‌شود باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی، افزود: سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی ارجح، مطمئن‌تر و پایدارتر از سرمایه گذاری و اجرای طرح‌ها توسط دولت است و دولت باید در ارائه تسهیلات ارزان قیمت، حمایت بخش خصوصی و تسهیل روال کار این بخش، به صورت برنامه‌ای اقدام کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار اصفهان هم چنین با اشاره به اجرای عملیات آسفالت جاده منتهی به مجتمع کشت و صنعت در ورزنه که امروز کلنگ زنی شد، در پایان خاطر نشان کرد: طول این جاده یک هزار و ۸۰۰ متر است و عملیات آسفالت آن از فردا آغاز می‌شود.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه