کد خبر:67735
پ
اقتصاد کشاورزی

یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران

یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران صبح سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در کرج آغاز به کار کرد.

یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران صبح سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج آغاز به کار کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی هر ۲ سال یکبار در دانشگاه‌هایی که گروه اقتصاد کشاورزی دارند، برگزار می‌شود.

این کنفرانس ۲ روزه یک رخداد بزرگ علمی است که تمام صاحب‌نظران اقتصاد کشاورزی، محققان، کارشناسان، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کشور در آن مشارکت داشته و حضور می‌یابند.

رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کنفرانس شامل ۳ بخش ارایه مقالات به صورت شفاهی توسط اساتید، محققان، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، بخش ارایه مقالات علمی در قالب پوستر و بخش میزگردها و پنل‌های تخصصی است .

 

*** بررسی چالش‌های کشاورزی کرج با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی

 

حبیب الله سلامی اضافه کرد: به دبیرخانه این کنفرانس ۲۰۰ مقاله ارسال شده که پس از بررسی به عمل آمده، ۴۰ مقاله آن به صورت شفاهی و ۱۲۹ مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود.

وی گفت: در بخش میزگردها و پنل‌ها نیز ۵ میزگرد شامل «تغییر اقلیم،آب، محیط زیست و کشاورزی پایدار»،« چالش‌ها و مزیت‌های بخش کشاورزی از دیدگاه فعالان بخش- الزامات قانونی و قانون گذاری» ، «رویکردهای نوین حمایت و تامین مالی بخش کشاورزی » و « اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی » است .

سلامی ادامه داد: پنجمین میزگرد ویژه استان البرز به دلیل برگزاری کنفرانس در این استان است .

سلامی گفت: در میزگرد ویژه البرز، چالش‌های کشاورزی استان با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی، برنامه و بودجه و استانداری البرز در حوزه‌های مختلف مرتبط با اقتصاد کشاورزی- اقتصاد دانش بنیان- منابع طبیعی و محیط زیست بررسی می‌شود.

وی اظهار داشت: برای برگزاری کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ۱۵ محور در نظر گرفته شده که بیشتر مسایل و چالش‌های مهم در بخش اقتصاد کشاورزی بررسی خواهد شد.

وی، ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و راه‌های تامین مالی کشاورزی، اقتصاد آب در بخش کشاورزی، بهره وری و فضای کسب و کار در کشاورزی، سیاست‌های راهبردی توسعه کشاورزی- صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست، مزیت‌های نسبی، سیاست‌های تجاری و توسعه تجارت محصولات کشاورزی را از جمله محورهای این کنفرانس برشمرد.

*** معاون اول رئیس جمهور، سخنرانان آیین افتتاحیه در روز اول این کنفرانس

 

رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، ریسک- بیمه و مدیریت جامع ریسک در کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی- توسعه روستایی و اقتصاد کشاورزی، تغییر اقلیم و سیاست‌های اشتغال- پیشگیری و سازگاری در بخش کشاورزی و اقتصاد نوآوری و فعالیت‌های دانش بنیان در کشاورزی را از دیگر عناوین محورهای این کنفرانس دوسالانه عنوان کرد.

این مسئول هدف از برگزاری این کنفرانس علمی را ارتقای سطح علمی و کیفی تحقیقات، استفاده از آخرین دستاوردهای محققان، تبادل نظر و همکاری علمی بین محققان ، تبادل نظر در خصوص چالش‌های بخشش کشاورزی و آشنایی دانشجویان با یکدیگر و چالش‌های بخش برشمرد.

به گزارش خبرگزاری روستا، از جمله سخنرانان آیین افتتاحیه در روز اول این کنفرانس، معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی و استاندار البرز می‌باشد.
همچنین در روز دوم این کنفرانس معاون علمی فناوری رئیس جمهور سخنرانی کرده و در مراسم پایانی این کنفرانس نیز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایراد سخن می‌کنند. 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه