کد خبر:67116
پ
برق
مدیر عامل شرکت برق یزد خبر داد:

توزیع برق در روستاهای استان یزد

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد از بهره‌مندی ۹۹,۷۲ درصد از روستاهای استان یزد از نعمت برق خبر داد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد از بهره‌مندی ۹۹,۷۲ درصد از روستاهای استان یزد از نعمت برق خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمدرضا صحتی» در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پیک بار استان در سال گذشته ۸۴۵ مگاوات پیش‌بینی شد ولی به ۸۱۷ مگاوات رسید و امسال پیش‌بینی پیک بار استان ۸۸۵ مگاوات تعریف شده که باید با اقدامات کاهش پیک ۹۲ مگاوات از این میزان کاسته شود.

 

***  افزایش مشترکان شرکت توزیع برق استان

 

وی از افزایش ۲۱ هزار و ۶۷۹ مشترک جدید به جمع مشترکان شرکت توزیع برق استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد مشترکان، ۶۴۳ هزار و ۵۲۲ مشترک است که بیشترین آمار آنها مربوط به بخش خانگی با ۵۲۲ هزار و ۲۷۲ و بخش تجاری با ۸۶ هزار و ۲۶۷ مشترک است.

 

این مسئول همچنین از ایجاد ۲۰۸ کیلومتر شبکه جدید فشار متوسط و ۲۰۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و همچنین نصب ۵۶۵ دستگاه پست با ظرفیت ۵۸ مگاولت آمپر در سال ۹۶ خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مجموع طول شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط برق استان ۱۸ هزار و ۵۷۳ کیلومتر و ۱۵ هزار و ۲۱۵ ترانسفورماتور به ظرفیت ۱۹۵۲ مگاولت در حال فعالیت است.

 

*** نرخ خاموشی‌های روستاهای استان یزد

 

به گفته این مسئول، در حال حاضر نرخ خاموشی‌های استان ۰,۱۵ به عبارتی متوسط خاموشی به ازای هر مشترک ۸۰ دقیقه است در حالی که این میزان در سال ۹۵ برابر با ۸۸ دقیقه بوده است که با وجود طوفان‌های متعد در استان که بعضاً سرعت آنها تا ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسید،‌ رقم مناسبی است.

 

صحتی با بیان اینکه تلفات برق یکی از مواردی است که در تلاش برای کاهش آن هستیم تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات برق، تعویض ۱۶ هزار و ۵۰۰ کنتور معیوب در استان است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان از مهمترین اقدامات سال اینده این شرکت را نیز تراز کردن پیک شب و روز شرکت در تابستان، کاهش هزینه‌های مدیریت پیک و جلب رضایت مشترکین برشمرد. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه