کد خبر:67021
پ
عشایر
مدیرکل امور عشایر ایلام:

خریداری پشم دام عشایر استان ایلام

امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پشم دام عشایر استان به‌صورت توافقی خریداری و دست دلالان از آن برچیده می‌شود.

امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پشم دام عشایر استان به‌صورت توافقی خریداری و دست دلالان از آن برچیده می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی سلیمی» پیش‌‌بینی کرد یک هزار و ۵۷۰ تن پشم، مو و کرک با آغاز فرایند پشم چینی توسط عشایر استان با توجه به ظرفیت دام‌های موجود تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج استان شود.

 

*** پشم دام عشایر استان ایلام

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار تن پشم از عشایر استان خریداری شده، افزود: ارزش ریالی و اقتصادی این مقدار پشم نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال است. مدیرکل امور عشایر ایلام یادآور شد: امسال مقرر شده برای حذف دلالان و واسطه‌ها، تعاونی‌های عشایری دارای مجوز پشم دام عشایر استان ایلام را با قیمت توافقی خریداری کنند.

 

سلیمی یادآور شد: فرایند خرید پشم، مو و کرک دام عشایر استان ایلام توسط ۱۴ تعاونی دارای مجوز این استان انجام می‌شود. مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: عمده پشم خریداری شده به کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی داخل ایلام و مازاد آن نیز به استان‌های متقاضی همچون خراسان رضوی و کرمانشاه صادر می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل امور عشایر ایلام در پایان خاطر نشان کرد: فرآیند پشم چینی دام‌های عشایری تا خرداد ماه ادامه دارد و هم‌اکنون عشایر ساکن در مناطق ییلاقی شهرستان‌های دهلران و دره شهر پشم چینی دام‌های خود را آغاز کرده‌اند. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه