کد خبر:66791
پ
انبه

آغاز برداشت انبه در شهرستان میناب

مدیر جهاد کشاورزی میناب: ۳۰ درصد محصول انبه از اوایل اردیبهشت به‌صورت سبز برداشت می‌شود و بخش دیگر از نیمه دوم خردادماه به‌صورت رسیده برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میناب در خصوص برداشت انبه توضیح داد: ۳۰ درصد محصول انبه از اوایل اردیبهشت به‌صورت سبز برداشت می‌شود و بخش دیگر از نیمه دوم خردادماه به‌صورت رسیده برداشت می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمد سالاری» در گفت‌وگو با خبرنکاران، با اشاره به زمان برداشت انبه نارس (کال) در باغات شهرستان میناب، گفت: امسال از سطح زیر کشت یک هزار و ۷۰۰هکتار از باغ‌های انبه این شهرستان پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۷ هزار تن انبه برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب روستاهای شهوار، تمبانو، دهوسطی، فخرآباد، گلشوار و بازیاری را از نقاط مهم تولید انبه در شهرستان دانست و گفت: شهرستان میناب مقام نخست تولید انبه در استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

 

*** برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برداشت انبه در شهرستان میناب

 

وی ارقام محلی این محصول را آلمهتری، خیاری، کلانفر، کلک سرخ و هلیلی و ارقام خارجی شامل سندری و لانگرا برشمرد و گفت: پیش‌بینی تولید امسال این نوع محصول ۱۷ هزار تن با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار است. سالاری سطح زیر کشت انبه را برابر یک هزار و ۷۰۰ هکتار دانست و بیان کرد: به دلیل رعایت توصیه‌های فنی علیه مگس میوه انبه و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برداشت انبه در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش‌یافته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی میناب، گفت: از میوه انبه فرآورده‌های مختلفی از جمله مربا، کمپوت، عصاره و انواع مختلف چاشنی‌ها تهیه شده، همچنین از میوه‌های نارس و کوچک هم در تهیه ترشی استفاده می‌شود. میناب یکی از شهرستان‌های شرقی استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. شهرستان میناب در سال ۱۳۳۹ تأسیس شده و کد تقسیماتی شهرستان ۱۳۴ می‌باشد. مرکز این شهرستان، شهر میناب است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در مناطقی مانند هندوستان، مغز هسته انبه به‌صورت پودر درآمده و برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود اما به نظر می‌رسد که مطلوب‌ترین نوع مصرف آن تازه خوری است.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه