کد خبر:66725
پ
سفیران سلامت

اجرای طرح سفیران سلامت در روستاهای شیروان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان: برنامه تربیت سفیران سلامت در ۷۵۰ خانوار روستاهای شیروان در حال اجرا‌ست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان اعلام کرد: برنامه تربیت سفیران سلامت در ۷۵۰ خانوار روستاهای شیروان در حال اجرا‌ست.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستاوعشایر ایران، حسین زارع در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: سلامتی با کمک ارگان‌ها و تک تک آحاد مردم جامعه ایجاد خواهد شد که در این راستا برنامه خودمراقبتی اجتماعی در ۶۷ روستای بزرگ شامل دو سوم روستاهای این شهرستان را زیر پوشش قرار داده است.

 

وی خاطر نشان کزد: در همه خانوارها باید سفیر سلامت داشته باشیم که برنامه‌هایی در این خصوص برای دانش آموزان صورت گرفته است؛ در این راستا هم ۲۷۵ سفیر سلامت دانشجو و سرباز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

 

*** برگزاری بیش از ۲۰ برنامه شاخص توسط سفیران سلامت

 

وی با بیان اینکه در هفته سلامت بیش از ۲۰ برنامه شاخص توسط سفیران سلامت درشیروان برگزار می‌شود، افزود: ۱۲۰ نفر از افراد بی‌بضاعت برای انجام آزمایش قندخون و کلسترول رایگان به آزمایشگاه‌های خصوصی معرفی می‌شوند.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان اظهار کرد‌: راه‌اندازی اتوبوس سیار تشخیص سریع و رایگان بیماری‌ها، غربالگری دیابت و فشارخون در مراکز جامع سلامت، برگزاری همایش سبک زندگی سالم، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، جشنواره غذایی و مسابقات ورزشی در منطقه کوسه و حسین آباد را از جمله برنامه‌های هفته سلامت برشمرد.

 

 

 به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه