کد خبر:67030
پ
توسعه روستایی

اشتغالزایی در جهت توسعه روستاها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:‌ سال گذشته در راستای توسعه روستاها، طرح اشتغال روستایی با در نظر گرفتن ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در استان‌ها توزیع شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:‌ سال گذشته در راستای توسعه روستاها ، طرح اشتغال روستایی با در نظر گرفتن ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در استان‌ها توزیع شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی اکبر کریمی» در نشست بررسی مشکلات روستایی شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب در اراک اظهار داشت: در زمینه ماده ۹۹ قانون مبنی بر تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی، در روستاها نباید سخت گیری چندانی در این زمینه اعمال شود، ما هم‌اکنون به دنبال مهاجرت مردم از شهر به روستا هستیم و این اقدامات برخلاف این هدف است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه راه‌های روستایی در برخی مناطق دچار چالش‌های تاریخی هستیم که به علت اختلافات مردم، طرح راهسازی منطقه بر زمین مانده و باید پیگیری این مساله در دستور کار باشد، در رابطه با آبرسانی به روستاها نیز باید این مشکل به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گیرد.

 

*** طرح اشتغال روستایی، در جهت توسعه روستاها

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تامین آب کشاورزی و لایروبی قنوات و دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز همچون تامین برق و… از سایر اقداماتی است که برای رفع مشکلات روستاها باید به انجام برسد. کریمی خاطرنشان ساخت: طرح جامع عمران روستایی در مجلس شورای اسلامی تهیه شده و در یک کمیسیون ویژه و مشترک در دست بررسی است که با تصویب و تبدیل آن به قانون، شاهد تحول مثبت در توسعه روستاها خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته در راستای توسعه روستاها، طرح اشتغال روستایی با در نظر گرفتن ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و به همین میزان منابع بانکی که در نهایت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد شد در استان‌ها توزیع شده و فرآیند بررسی و اعطای تسهیلات برای طرح‌های اشتغال روستایی در استان‌ها در حال انجام است.

 

به گزاش خبرگزاری روستا، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: این قانون آثار مطلوب فراوانی به دنبال دارد که ایجاد رونق و توسعه اقتصاد روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی از جمله ثمرات مثبت آن است.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه