کد خبر:66555
پ
گردشگری

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به طرح‌های گردشگری بخش روستایی

عضو کارگروه گردشگری سیستان و بلوچستان: دهیاران موظفند با ارائه طرح توجیهی و هماهنگی و مشارکت با بنیاد مسکن و میراث فرهنگی و گردشگری تا پایان سال مالی ۹۶ این اعتبار را جذب کنند. 

عضو کارگروه گردشگری سیستان و بلوچستان در خصوص اختصاص اعتبار به طرح‌های گردشگری در این استان اعلام کرد: این اعتبار برای ۱۰ روستای هدف و هر روستا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده که دهیاران موظفند با ارائه طرح توجیهی و هماهنگی و مشارکت با بنیاد مسکن و میراث فرهنگی و گردشگری تا پایان سال مالی ۹۶ این اعتبار را جذب کنند. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان «آرش جمالزهی» در کارگروه گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۰۰ روستای هدف گردشگری در کارگروه گردشگری توسط دفتر امور روستایی این استان مصوب که از این تعداد به پنج روستا معادل پنج میلیارد ریال در سال ۹۵ اعتبار تخصیص داده شده و یک میلیارد تومان اعتبار برای ۱۰ روستا به منظور اجرای پروژه‌های گردشگری از محل اعتبارات سال ۹۶ اختصاص یافت. 

 

*** تقویت طرح‌های گردشگری در بخش روستایی سیستان و بلوچستان

 

وی گفت: این اعتبارات به روستاهای چانف در نیکشهر، چاه حسینعلی در زاهدان، کج در ایرانشهر، فیروزآباد در سرباز‌، کلپورگان در سراوان، درک و بندر تنگ در کنارک، بالاخانه در نیمروز، کرکوه در هیرمند و روستای تنگ سرحد در نیکشهر اختصاص یافته است. 

 

وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که با حضور و همراهی دهیاران، بخشداران، میراث فرهنگی و گردشگری و با تعامل و همراهی بتوانیم جاذبه‌های گردشگری در بخش روستایی سیستان و بلوچستان را بیش از پیش شکوفا کنیم. مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امسال با حضور و همراهی دهیاران، بخشداران، مجموعه میرات فرهنگی و گردشگری و حوزه روستایی استانداری سیستان و بلوچستان پربازدیدترین غرفه‌ها را در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور داشتیم.

 

استان سیستان و بلوچستان از ۲ حوزه «سیستان» در شمال شامل شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و «بلوچستان» در جنوب با شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است. شهرستان‌های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، این استان دارای حدود ۹ هزار روستا و آبادی است که ۶ هزار و ۵۰۰ روستای آن دارای سکنه هستند.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه