کد خبر:66303
پ
۶۳۶۴۵۵۲۷۷۲۳۰۸۹۳۵۸۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان:

کاهش نرخ بیکاری در کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان: در بهار ۹۵ نرخ بیکاری استان ۱۲ درصد و در بهار ۹۶، ۱۳.۷ درصد، در تابستان ۹۵، ۱۲ درصد و تابستان ۹۶ هم ۱۱.۷ درصد بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به نرخ بیکاری در سال‌های ۹۵ و ۹۶ استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بهار ۹۵ نرخ بیکاری استان ۱۲ درصد و در بهار ۹۶، ۱۳.۷ درصد، در تابستان ۹۵، ۱۲ درصد و تابستان ۹۶ هم ۱۱.۷ درصد بوده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «بهرام نصراللهی زاده» در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: سند آمایش استان در حال انجام است و تا پایان نیمه نخست امسال تصویب خواهد شد. وی عنوان کرد: مشاور سند آمایش استان موظف شده استراتژی‌های توسعه در هر شهرستان را مشخص و محورهای اصلی توسعه را تبیین کند.

 

*** طرح‌های عمرانی استان کردستان

 

وی اظهارداشت: تمامی نیازهای شهرستان‌ها را مشخص و طی برنامه‌ای یک ساله توسعه شهرستان‌ها را در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب می‌کنیم. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه هر سال برنامه توسعه ۵ هزار روستا در کشور باید مشخص شود که سهم استان کردستان ۱۶۷ روستا است.

 

نصراللهی زاده با اعلام اینکه بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ به طرح‌های عمرانی استان تخصیص پیدا کرد، گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و از محل آب‌های مرزی هم ۷۰۰ میلیارد تومان و بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان از حوزه پروژه‌های ملی سال گذشته به استان اختصاص پیدا کرد.

 

*** نرخ بیکاری در پاییز سال ۹۵ و ۹۶ 

 

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در پاییز سال ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۱۶ و ۱۲.۱ درصد بوده است، بیان کرد: حدود ۴ درصد نرخ بیکاری در پاییز و زمستان سال ۹۶ نسبت به ۹۵ کاهش پیدا کرده که یکی از دلایل آن اجرای طرح‌های بخش عمرانی و تزریق اعتبارات به این بخش بوده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه پیچیدگی نظام بروکراتیک اداری را مانع بهره‌وری خواند و گفت: یکی از آفات سیستم اداری در کشور ما برگزاری جلسات متعدد و غیرضروری است.

 

حسین فیروزی با اشاره به اینکه عدم اجرای مصوبات جلسات هم تخلف اداری محسوب می‌شود، بیان کرد: متاسفانه ارتباطات شخصی و عاطفی مانع به‌کارگیری ابزارهای قانونی در برخورد با مدیران شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان خاطر نشان کرد: رودربایستی و تله‌های عاطفی باید از بین برده شوند تا حقوق مردم در این نوع از تعارفات مدیران با یکدیگر ضایع نشود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه