کد خبر:66294
پ
۱۳۹۷۰۱۲۲۱۲۳۸۳۳۷۱۴۱۳۸۳۰۴۱۴
استاندار تهران:

توسعه عمرانی در روستاها

استاندار تهران: اجرای طرح‌های عمرانی مناسب در روستاها از محل مالیات بر ارزش افزوده در حوزه معاونت عمرانی دولت مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار تهران اعلام کرد: اجرای طرح‌های عمرانی مناسب در روستاها از محل مالیات بر ارزش افزوده در حوزه معاونت عمرانی دولت مورد توجه قرار گرفته است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمدحسین مقیمی» در همایش بررسی وضعیت اشتغال روستایی در استان تهران که با حضور ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی در تعیین جایگاه و وظایف شوراها اظهار داشت: اعضای شورا در کشور نقش مهمی در یاری دستگاه‌ها برای مدیریت کشور دارند.

 

***  مهاجرت از روستاها

 

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در مورد اعطای وام اشتغال روستایی در استان تهران بیان کرد: در بانک‌هایی که میزان طرح مصوب در اعطای وام اشتغال بیش از ۲ برابر مصوب است، اولویت باید با درخواست‌کنندگانی باشد که زودتر برای دریافت وام مراجعه کرده‌اند.

 

استاندار تهران با بیان اینکه مهاجرت روستاییان برای خود روستاها نیز مشکلاتی به همراه دارد تصریح کرد: تکلیف داریم شرایطی فراهم شود تا روستاها خالی از سکنه نشوند، و زمینه را برای توسعه روستاها هم‌پای شهرها فراهم کرد، که گام نخست در این راستا توسعه اشتغال و اقتصاد روستایی است تا روستائیان در اقتصاد کشور فعال‌تر حضور داشته باشند.

 

*** توسعه اجتماعی و فرهنگی

 

مقیمی با اشاره به توسعه همه‌جانبه روستاها اظهار داشت: اجرای طرح‌های عمرانی مناسب در روستاها از محل مالیات بر ارزش افزوده در حوزه معاونت عمرانی دولت مورد توجه قرار گرفته است؛ اما آن چه که آشکار است اینکه باید به موازات توسعه عمرانی در روستاها به توسعه اجتماعی و فرهنگی نیز توجه شود، که در غیر این صورت بسیاری از اقدامات ابتر می‌ماند.

 

وی ادامه داد: با وجود معطل ماندن بسیاری از فعالیت‌ها در روستاهای استان تهران، نه تنها جمعیت روستاها حفظ شده بلکه با ورود جمعیتی از سایر استان‌ها برای سکونت در روستاهای استان تهران رو به رو هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار تهران با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری روستائیان در تهران، در پایان خاطر نشان کرد: این میزان جمعیت رقم کمی نیست و مستلزم توسعه فعالیت اقتصادی در روستا و ایجاد اشتغال برای آن‌ها است، خوشبختانه امکانات خوبی برای روستاییان وجود دارد اما استفاده و بهره‌داری از آن‌ها نیازمند هم‌افزایی و مشارکت مسئولان است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه