کد خبر:66266
پ
بیمه-منازل-مسکونی-خراسان-شمالی-۱
مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

بهره‌برداری ۲۰۲ مسکن روستایی در خراسان شمالی

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی: این تعداد واحد مسکونی با کمک تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ساخته شده است. 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: این تعداد واحد مسکونی با کمک تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ساخته شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی محمدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پنج واحد مسکونی برای خانوارهای با ۲ نفر معلول در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد افزود: این واحدهای مسکونی در روستای کلاته میرزا رحیم شهرستان اسفراین اجرا شده است. 

 

*** مسکن روستایی در خراسان شمالی

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سهم استان برای خانه‌دار شدن خانوارهای ۲ نفر معلول، در مرحله نخست ساخت ۱۰۵ واحد است که تاکنون ۹۲ واحد پایان کار دریافت کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است. محمدی با بیان اینکه اجرای بافت با ارزش روستای اسطرخی در شیروان نیز همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) آغاز می‌شود اظهار کرد: این طرح ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد که برای اموری چون اجرای سنگ فرش، جداره‌سازی، کانال و المان اعتبار هزینه می‌شود. 

 

وی گفت: کلنگ آغاز اجرای طرح هادی در چهار روستا شامل روستای دنگل و اخلی در شهرستان بجنورد، بام در جاجرم و شورک در گرمه نیز در این دهه بر زمین می‌خورد. محمدی، تحویل ۳۰ قطعه زمین در روستای دهنه اجاق اسفراین برای ساخت مسکن و تحویل ۲۴ جلد سند مالکیت منزل روستایی قنبرباغی در شهرستان اسفراین را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد. 

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با دهه حساب ۱۰۰ امام (ره)، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به اقشار کم‌درآمد پرداخت می‌شود که این میزان اعتبار برای کمک به ساخت ۸۰ واحد مسکونی در شهرستان مانه و سملقان است.  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع برای طرح‌های مزبور ۴۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و یک‌هزار و ۲۲۸ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که حدود ۴۸ درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه