کد خبر:66163
پ
۱۳۹۳۰۲۱۴۱۳۰۰۰۱۵۰۷_PhotoL
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی:

صدور سند روستایی و شهری در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۶۵ هزار و ۴۶۶ جلد سند مالکیت شهری و روستایی صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۶۵ هزار و ۴۶۶ جلد سند مالکیت شهری و روستایی صادر شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی اصغر آسمانی مقدم» در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مطابق سرشماری سال ۹۵ تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۹۱۸ روستا بوده که در ۸۶۲ روستا طرح هادی تهیه شده است. وی با بیان اینکه در ۸۷ روستا بازنگری طرح هادی نیز انجام شده است، افزود: برای ۷۲ روستای زیر ۲۰خانوار استان نیز طرح هادی تهیه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون جهت بازنگری و تهیه طرح‌های هادی در روستاهای استان ۹ میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است. وی با اشاره به اینکه از مجموع روستاهای دارای طرح هادی در ۴۸۱ روستا اجرای طرح هادی شروع شده است، گفت: برای اجرایی شدن طرح هادی تا‌کنون اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان هزینه شده است.

 

*** اجرای بافت با ارزش در خراسان جنوبی

 

آسمانی مقدم با بیان اینکه از محل اعتبارات بند ب ماده ۲۶ برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۶ حدود ۱۳ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان اعتبار جهت تهیه، بازنگری و اجرای طرح هادی ۱۹ روستای جدید و ۱۵۷ روستای نیمه تمام در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: از اعتبار در نظر گرفته شده برای این روستاها تا کنون پنج میلیارد و ۷۲ میلیون تومان تخصیص یافته است.

 

وی ادامه داد: از محل اعتبارات ملی قانون بودجه سال گذشته نیز مبلغ یک میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان با تخصیص ۱۰۰ درصدی جهت بازنگری و تهیه شش روستا و اجرای طرح هادی ۱۰ روستای جدید و ۱۷ روستای نیمه تمام در نظر گرفته شده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای بافت با ارزش در چهار روستای فورگ، خور، نای بند و چنشت، اظهار داشت: جهت اجرای بهسازی بافت با ارزش در این روستاها دو میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان اعتبار تا پایان سال ۹۵ هزینه شده است.

 

*** بهسازی روستای هدف گردشگری

 

وی با بیان اینکه بهسازی روستای هدف گردشگری کریمو از سال ۹۳ آغاز و تا‌کنون ۴۹۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: از محل قیر رایگان موضوع بندی قانون بودجه مقدار ۲۸ هزار و ۱۳۹ تن قیر معادل ۱۷ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان دریافت و در ۱۶۳ روستا اجرای آسفالت انجام شده است. آسمانی مقدم با اشاره به اینکه طی سال گذشته نیز ۱۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان سهمیه قیر رایگان به استان تخصیص داده شده است، گفت: تا‌کنون شش هزار و ۶۶۵ تن قیر معادل هشت میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان برای ۱۲۷ روستا معرفی نامه صادر و اجرای آسفالت انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مقدار سهمیه قیر رایگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کل کشور طی سال ۹۷ نیز ۶۸۰ هزار تن خواهد بود. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۶ تعداد ۶۵ هزار و ۴۶۶ جلد سند مالکیت شهری و روستایی صادر شده است، عنوان کرد: از مجموع اسناد صادر شده ۱۱ هزار و ۹۲۴ جلد مربوط به قبل از تفکیک استان و تعداد ۵۲ هزار و ۵۴۲ جلد مربوط به بعد از تشکیل استان بوده است.

 

*** فروش اراضی

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد دو هزار و ۶۸۰ جلد سند مالکیت صادر شده است، بیان کرد: از مجموع اسناد صادره در سال گذشته تعداد ۸۲۰ جلد مربوط به سند شهری و تعداد یک هزار و ۸۶۰ جلد مربوط به سند روستایی بوده است. آسمانی مقدم با بیان اینکه از ابتدای تفکیک استان تا‌کنون چهار هزار و ۶۷۳ هکتار زمین برای روستاییان تامین شده است، اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۸۶۵ قطعه زمین نیز در این مدت به روستاییان واگذار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مبلغ حاصل از فروش اراضی بابت طراحی و آماده‌سازی اولیه، کمک به تهیه و اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمران روستایی می شود، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تا‌کنون مبلغ شش میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان جهت تملک اراضی و تنظیم سند، تهیه طرح هادی، و بازنگری و تفکیک اراضی ۱۳۹ روستا و بهسازی ۱۳۴ روستا هزینه کرده است.

 

*** طرح هادی در خراسان جنوبی

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تهیه طرح هادی ۳۰ روستا در سال ۹۷ در دستور کار است، گفت: تفکیک اراضی روستایی در حدود ۱۰۰ هکتار، بازنگری طرح هادی ۲۰ روستا، اجرای طرح هادی ۲۰ روستای جدی و ۵۰ روستای نیمه تمام در صورت تصویب و تخصیص اعتبار در سال جاری انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه کل واحدهای بازسازی شده در حوادث از سال ۸۴ تا کنون چهار هزار و ۱۹۵ واحد بوده است، عنوان کرد: یک هزار و ۷۳۴ واحد نیز از سال ۸۴ تا کنون آوار‌برداری شده است. آسمانی مقدم با بیان اینکه دو هزار و ۸۶۰ واحد از ابتدای تقسیم استان ساخته و واگذار شده است، افزود: در حال حاضر ۳۴۸ واحد در حال واگذاری و ۶۰۸ واحد در حال اجرا است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پروژه‌های شروع شده در سال گذشته تعداد ۸۵ واحد بوده است، در پایان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شروع جدید در بودجه سال ۹۷ نیز تعداد ۶۱ واحد است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه