کد خبر:66137
پ
D1736404T14282812(web)(b)
معاون امور اقتصادی کرمان:

اشتغال فراگیر و روستایی در استان کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان اشتغال فراگیر و روستایی را از اقدامات استان کرمان در راستای رونق اشتغال نام برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان اشتغال فراگیر و روستایی را از اقدامات استان کرمان در راستای رونق اشتغال نام برد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمد جواد فدایی» راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال از دیگر اقدامات استان در سال گذشته در راستای رونق اشتغال استان برشمرد و بیان کرد: صدور مجوزهای لازم و رفع موانع تولیدکنندگان از اهداف تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی در سال گذشته بود که در حال حاضر هر فردی که مجوز بخواهد از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری ظرف دو هفته می‌تواند مجوزهای لازم را اخذ کند.

 

*** رونق اشتغال در استان کرمان

 

وی در اولین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال جاری به موضوع اشتغال استان و اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: ایجاد اشتغال‌های خرد و خود اشتغالی که تعدادی از دستگاه‌های اجرایی این موضوع را دنبال می‌کردند از جمله اقدامات استان در سال گذشته برای رفع بیکاری بوده به‌طوری که در این راستا ۲۲۴ میلیارد تومان منابع استان برای این مهم در نظر گرفته شد که ۹۶ درصد این تعهدات به بانک‌ها معرفی شدند و تاکنون ۷۴ درصد آن پرداخت شده است.

 

وی راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال از دیگر اقدامات استان در سال گذشته در راستای رونق اشتغال استان برشمرد و بیان کرد: صدور مجوزهای لازم و رفع موانع تولیدکنندگان از اهداف تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی در سال گذشته بود که در حال حاضر هر فردی که مجوز بخواهد از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری ظرف دو هفته می تواند مجوزهای لازم را اخذ کند.

 

*** راه‌اندازی بنگاه‌های تولیدی و خدماتی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان بیان کرد: تامین منابع مالی برای راه‌اندازی بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، از دیگر اقدامات استان در سال گذشته بوده که یکی از این اقدامات ارایه تسهیلات رونق تولید از طریق سامانه بهینه یاب بود که در این راستا استان کرمان توانست از ۶۰۰ میلیارد تومان این تسهیلات در سطح کشور استفاده کند.

 

وی اشتغال فراگیر و روستایی را از دیگر اقدامات استان کرمان در راستای رونق اشتغال نام برد و بیان کرد: ۶۱۸ میلیارد تومان میزان اعتبارات طرح فراگیر استان بود که ۹۲ درصد آن ظرف دو ماه پایانی سال به بانک‌ها معرفی شده‌اند ضمن آنکه ۴۰۰ میلیارد تومان نیز سهمیه اشتغال روستایی استان کرمان بود که ۶۵ درصد به بانک‌ها معرفی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان در پایان خاطر نشان کرد: در قالب طرح اشتغال دو سالانه که در سال گذشته در استان اجرایی شد ۳۹ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شد ضمن آنکه در طرح کارورزی نیز تا کنون حدود ۱۳۰۰ نفر به واحدهای تولیدی معرفی شده‌اند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه