کد خبر:65930
پ
natureza
مدیرکل منابع طبیعی بوشهر:

گسترش اشتغال در عرصه منابع طبیعی بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر: در سال اقتصاد مقاومتی منابع طبیعی فعالیت‌های مختلفی در راستای ایجاد اشتغال به ویژه در بین روستاییان و بهره‌برداران انجام داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی منابع طبیعی فعالیت‌های مختلفی در راستای ایجاد اشتغال به ویژه در بین روستاییان و بهره‌برداران انجام داده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «سهیل مهاجری» صبح چهارشنبه در جمع بهره‌برداران منابع طبیعی استان بوشهر اظهارداشت: هرساله شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای نیازهای کشور برای جهت دهی بهتر و بیشتر برای رفع مشکلات کشور بیان می‌شود که در صورت توجه به این شعارها کشور از مشکلات اساسی رهایی خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی یک جهت دهی بزرگ اقتصادی است، افزود: چندین سال است که شعار سال دارای مضمون اقتصادی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و در کشور برنامه‌های مختلفی انجام شده است.

 

*** حفاظت بهتر و بیشتر از منابع طبیعی

 

مهاجری در ادامه تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی، یعنی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و این حمایت می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی در کشور و رونق بخشی در حوزه اقتصاد شود. وی با اشاره به اینکه فعالیت اشتغال‌زایی در راستای حفاظت بهتر و بیشتر از منابع طبیعی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۸۴ فعالیت شغلی توسط منابع طبیعی در استان بوشهر ایجاد و یا تثبیت شده است. مهاجری عنوان کرد: همچنین در همین راستا به ۲۷۶ خانوار در استان تجهیزات پخت نان برای جایگزینی سوخت نیز توزیع شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از راه‌اندازی تعاونی ترسیب کربن با ۲۴۳ عضو خبر داد و عنوان کرد: تا‌کنون پنج پروژه با مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به این تعاونی‌ها واگذار شده است.

 

*** برگزاری دوره‌های مهارت آموزی ویژه بهره‌برداران

 

وی بیان کرد: صندوق سرمایه نیز با پس انداز ۲۰۰ میلیون تومانی در همین راستا تشکیل شده و ۳۶۵ فقره وام نیز اعطاء شده است.

 

مهاجری از برگزاری دوره‌های مهارت آموزی ویژه بهره‌برداران خبر داد و گفت: دوره‌های مختلف مهارت آموزی نیز بخش‌ها و روستاهای مختلف در سال گذشته برای ایجاد اشتغال خانگی توسط منابع طبیعی استان برگزار شده است که این برنامه‌ها در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان بوشهر با عنوان اینکه در فعالیت‌های این سازمان پیوست شعار سال قرار خواهد گرفت، در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی امسال شاهد رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه