کد خبر:65870
پ
هواشناسی

کشاورزان آبی کار مزارع خود را سریعتر آبیاری کنند

کشاورزانی که اقدام به کشت گندم آبی، جو آبی و کلزا کرده اند هر چه سریعتر نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام کنند.

کشاورزانی که اقدام به کشت گندم آبی، جو آبی و کلزا کرده اند هر چه سریعتر نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام کنند. متاسفانه تعدادی از کشاورزان آبی کار منتظر بارش باران هستند.

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، سید افشین صفوی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: متاسفانه تعدادی از کشاورزان آبی کار ما همانند کشاورزان دیم کار، منتظر بارش باران هستند.

وی با بیان اینکه نیاز آبی مزارع آبی به مراتب بیشتر از بارش هایی است که در روزهای آتی رخ می دهد، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده در مزارع گندم آبی به ازای هر مرتبه آبیاری در زمان مناسب یک تن به عملکرد افزوده خواهد شد.

او اظهار کرد: آبیاری به موقع مزارع آبی تاثیر چشمگیری بر عملکرد دارد، پس آبیاری مزارع را به اندازه مراحلی که نیاز است انجام دهند تا بتوان عملکرد بهتری در مزارع شاهد باشیم.

استان کرمانشاه ۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

بیش از ۶۴۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد

میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۸۴۱ هزار تن بود که از این میزان بیش از ۶۴۶ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری روستا، همچنین ۲۶۱ هزار و ۸۸۰ تن جو آبی و دیم در سال زراعی ۹۶-۹۵ در استان کرمانشاه تولید شد.
سال زراعی گذشته با برداشت ۹ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان کرمانشاه شکسته شد.

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه