کد خبر:65760
پ
۲۰۱۸۰۳۲۲۱۱۵۸۱۸۹۱۸

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از دو اثر هخامنشی فارس

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در جریان دومین روز سفر خود به استان فارس، از مجموعه جهانی تخت‌جمشید و مجموعه باستانی نقش رستم بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری در جریان دومین روز سفر خود به استان فارس، از مجموعه جهانی تخت‌جمشید و مجموعه باستانی نقش رستم بازدید کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، علی‌اصغر مونسان در اولین روز سال نو از مجموعه جهانی تخت جمشید و مجموعه باستانی نقش رستم بازدید و ضمن بررسی میدانی از وضعیت این دو مجموعه در ایام نوروز از نزدیک در جریان اقدامات پیش‌بینی‌شده برای میهمانان نوروزی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در اولین روز سال نو از دو اثر هخامنشی فارس بازدید کرد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جریان دومین روز سفر خود به استان فارس، چهارشنبه اول فروردین ۹۷ با همراهی مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس و هیئت همراه از مجموعه جهانی تخت‌جمشید و مجموعه باستانی نقش رستم بازدید کرد.

وی همچنین در بازدید خود از نقش‌رستم، شرایط پیشرفت فیزیکی مرمت یکی از آرامگاه‌های نقش رستم (خشایارشا) را بررسی کرد.

 با بیان این‌که مجموعه باستانی نقش‌رستم یکی از ظرفیت مهم گردشگری استان و منطقه به‌شمار می‌آید خواستار پیگیری و تکمیل پرونده ثبت جهانی آن شد.

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مرمت آرامگاه خشایارشا در مجموعه نقش رستم سال گذشته به‌صورت جدی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود مراحل آسیب‌شناسی، حفاظت و مرمت آن تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه