کد خبر:65545
پ
توزیع+نهال

برخورد جهاد کشاورزی زنجان با توزیع کنندگان نهال‌ غیرمجاز

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از نظارت هشت اکیپ بر توزیع کنندگان نهال‌ در استان خبر داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از نظارت هشت اکیپ بر توزیع کنندگان نهال‌ در استان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، بهنام اوجاقلو، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های استان زنجان اکیپ‌های گشت شامل نیروهایی از تعزیرات، ضابطان قضایی و کارشناس باغبانی بر مراکز تولید نهال و توزیع کنندگان نهال‌ نظارت دارند.

به گفته وی، نهال‌های مجوزدار دارای برچسب محل تولید، نوع رقم و پایه بوده و برای فروش آن نیز فاکتور به مشتری ارائه می‌شود.

*** صدور کارت برای توزیع کنندگان نهال‌

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توزیع نهال‌های خارج از شبکه توزیع مجاز، موجب انتقال بیماری و یا آفت به درختان و نهال‌های سالم می‌شود.

اوجاقلو با بیان اینکه همه مراکز تولید نهال در استان زنجان از نخستین مرحله تولید تا توزیع، مورد نظارت مدیریت باغبانی استان قرار می‌گیرد، یادآوری کرد: امور صنفی فعالیت‌های کشاورزی، کارت‌هایی را برای توزیع کنندگان نهال‌ صادر کرده است تا توزیع کنندگان مجاز با غیرمجاز قابل شناسایی باشند.

وی ادامه داد: در استان زنجان حدود ۳۰ نفر توزیع کننده انواع نهال‌های میوه هستند.

به گزارش خبرگزاری روستا، استان زنجان ۹ واحد تولید نهال دارد که از این تعداد سه واحد تولید نهال زیتون در طارم و در شهرستان‌های ابهر و زنجان نیز هرکدام سه واحد فعال است.

انتهای پیام///

منبع
روستا خبر
ارسال دیدگاه