کد خبر:65529
پ
۱۱-۴۳۳-th4
مدیر کل تعاون روستایی ایلام:

توسعه کشاورزی پایدار و ایجاد مزارع خورشیدی در ایلام

مدیر کل تعاون روستایی ایلام: توسعه کشاورزی پایدار و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کل تعاون روستایی ایلام اعلام کرد: توسعه کشاورزی پایدار و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا ایجاد مزارع خورشیدی در استان با هدف حفظ منابع انرژی های آب و برق در دستور کار قرار گرفته است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «همایون کریمی» در نشست خبری اظهار داشت: امسال برای نخستین بار از محل اعتبارات تملک دارایی استان و برای توسعه و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی ۴ میلیارد ریال و از منابع ملی یک میلیارد ریال اعتبار جذب شده است. وی افزود: برندسازی محصولات شاخص استان از جمله زیتون، توزیع سموم شیمیایی به مقدار یک هزار و ۲۰۰ لیتر‌، پخش ۳۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی‌، ۳ هزار تن آرد، تجهیز و بهسازی ۹ پروژه، تولید و فرآوری و توزیع چهار هزار تن بذر اصلاح شده گندم از جمله فعالیت‌های تعاون روستایی در سال ۹۶ بوده است.

 

***  توسعه کشاورزی سنتی

 

کریمی ادامه داد: ۵ مزرعه خورشیدی در شهرستان‌های آبدانان، مهران، سیروان و دهلران با هدف کاهش مصرف برق و جلوگیری از تبخیر آب جزو برنامه‌های این مدیریت است. وی خرید ۵ باسکول در مراکز خرید‌، پخش ۱۰۸ تن کودهای ریزمغذی و زیستی، تجهیز و نوسازی ۸۳ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری با هدف عبور از کشاورزی سنتی به نوین از دیگر موارد اجرایی تعاون روستایی در سال ۹۶ بود. 

 

کریمی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۵ شرکت تعاونی تولیدی روستایی در استان به ثبت رسیده که ۴۵ هزار هکتار از اراضی با ۵۸۵۲ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل تعاون روستایی ایلام در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه کشت و صنعت نیز یک شرکت زمینه‌یابی و برنامه‌ریزی و یک مورد نیز ثبت شده و این شرکت‌ها نیز ۲ هزار و ۷۲۴ هکتار از اراضی و ۷۰۰ نفر بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه