کد خبر:64783
پ
۱۳۹۶۰۹۱۴۱۲۱۲۲۲۵۲۱۲۶۹۵۰۲۴
استاندار چهار‌محال و بختیاری:

ضرورت ایجاد اشتغال روستایی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهار‌محال و بختیاری در خصوص اشتغال روستایی: ایجاد اشتغال روستایی از مهمترین اهداف دولت در چهارمحال و بختیاری است.

استاندار چهار‌محال و بختیاری در خصوص اشتغال روستایی اعلام کرد: ایجاد اشتغال روستایی از مهمترین اهداف دولت در چهارمحال و بختیاری است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «اقبال عباسی» در نشست توسعه چهار‌محال و بختیاری با اشاره به اینکه افزایش اشتغال روستایی در چهار‌محال و بختیاری ضروری است، تاکید کرد: ایجاد اشتغال در روستاهای چهار‌محال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد. وی تاکید کرد: باید از ظرفیت روستاها استان برای ایجاد اشتغال استفاده کرد و نرخ بیکاری را در روستاهای چهار‌محال و بختیاری کاهش داد.

 

*** بالا بودن نرخ بیکاری و  ایجاد اشتغال روستایی

 

استاندار چهار‌محال و بختیاری با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در این استان و اینکه ایجاد اشتغال روستایی در چهار‌محال و بختیاری ضروری است، تاکید کرد: بخشی از بالا بودن نرخ بیکاری مربوط به روستاهای چهارمحال و بختیاری است که باید تلاش کرد این مشکل رفع شود. وی بیان کرد: افزایش نرخ بیکاری در روستاها سبب افزایش مهاجرت روستائیان می‌شود و باید تلاش کرد اشتغال روستایی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: توسعه مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، تولید و فراوری، صنایع دستی و … در روستاهای این استان ضروری است. استاندار چهار‌محال و بختیاری تاکید کرد: باید تلاش شود که تسهیلات مورد نیاز در اختیار متقاضیان شغل در روستاهای این استان گذاشته شود. پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد شغل در روستاهای چهار‌محال و بختیاری وی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و … در این استان ضروری است. استاندار چهار‌محال و بختیاری بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل روستایی در چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استاندار چهار‌محال و بختیاری در پایان خاطر نشان کرد: باید تلاش شود که تسهیلات در اختیار متقاضیان شغل گذاشته شود تا زمینه ایجاد شغل در روستاها فراهم شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه