کد خبر:64758
پ
۱۳۹۶۰۹۲۲۱۳۱۴۲۷۷۰۹۱۲۷۷۳۳۷۴

معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی روستا

طبق قانون همه روستا ها تا پنج سال از پرداخت مالیات برای واحدهای تولیدی خود معاف هستند.

طبق قانون همه روستا ها تا پنج سال از پرداخت مالیات برای واحدهای تولیدی خود معاف هستند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، ابوالفضل رضوی یکشنبه شب در جمع کارآفرینان برتر روستایی استان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم افزود: یکی از شاخصه های کارآفرین موفق، پرهیز از فرد گرایی و حرکت به سمت همگرایی و فعالیت های جمعی است و کارآفرینان ما باید در فعالیت های جمعی اقتصادی تولید و اشتغال، پیشتاز و جلو رونده باشند.
وی ادامه داد: همانگونه که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا حاصل تشکل غیررسمی سیاسی هستند، کارآفرینان نیز برای پویایی بیشتر، باید تشکل های اقتصادی خود را فعال و در مسیر رفع مشکلات و موانع پیش روی خود، هم افزایی داشته باشند.

*** گلایه کارآفرینان از فرآیندهای طولانی صدور مجوز


رضوی با اشاره به برخی مشکلات ارائه شده ازسوی کارآفرینان گفت: در مساله آنفولانزای مرغی، مشکلاتی ایجاد شده که هم مسئولان و هم تولیدکنندگان ممکن است اشکالاتی داشته باشند ولی نباید هزینه این کار را مردم بپردازند.

رضوی در پاسخ به گلایه برخی کارآفرینان از فرآیندهای طولانی صدور مجوز واحدهای تولیدی و استعلام از نهادهای مختلف گفت: فرآیند صدور مجوز جزء حقوق شهروندی است که باید با هم افزایی سازمان‌ها درکوتاه‌ترین زمان مناسب صورت گیرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به مطالبات تولیدکنندگان از بانک ها و ضرورت کاهش وثیقه تسهیلات گفت: تحت هیچ شرایطی به کسی پرداخت وام بدون وثیقه را توصیه نمی کنم و این عین ظلم و بی عدالتی است، مگر امکان دارد وام بدون وثیقه پرداخت شود؟ ولی سعی داریم با همکاری با برخی بانک ها، موانع موجود را تا حدودی مرتفع کنیم.

*** مسئول باید ظرفیت نقد و انتقاد داشته باشد.


رضوی افزود: ما درفضایی قرار داریم که جهان به سمت حذف چند میلیون شغل پیش می رود و دراین زمینه نقش کارآفرین و سرمایه گذار بسیار تعیین کننده است و باید با دانش جدید، باید حرفه های نو را ایجاد کنند.
وی بیان داشت: کارآفرینان هم لایق خدمت و هم صاحب احترام هستند، هر مسئولی که ظرفیت شنیدن انتقاد و یااشکلات ارائه شده ازسوی این قشر را نداشته باشد، این بزرگترین دلیل برای او این است که نمی تواند مسئول باشد، بنابراین یک مسئول باید ظرفیت نقد و انتقاد داشته باشد.


رضوی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مسئولیت بپذیریم، باید با سعه صدر، انتقاد و امر و نهی کنیم، امر به معروف و نهی از منکر از فریضه هایی است که در همه امور بویژه در بین مردم و مسئولان مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: یک مسئول نباید زبان او بلندتر از گوشش باشد، باید اگر نقد و انتقادی را مطرح کردیم باید پاسخ آن را نیز دریافت کنیم.
به گزارش خبرگزاری روستا،در این مراسم برخی کارآفرینان روستایی استان قم مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام///

منبع
آبادی نیوز
ارسال دیدگاه