کد خبر:64262
پ
n82691302-71918408
مدیرکل امور روستایی استانداری البرز:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به وام روستایی

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز: ارائه وام روستایی از طرح‌های مهم اشتغال‌زایی از دیگر برنامه‌هایی است که ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش اختصاص یافته است‌.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز اعلام کرد: ارائه وام روستایی از طرح‌های مهم اشتغال‌زایی از دیگر برنامه‌هایی است که ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش اختصاص یافته است‌.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «غفور قاسم پور» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مبلغ برای اشتغال ۲۰۳ نفر پرداخت شده و ۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در حال تزریق به بخش‌های صنعتی و تولیدی است. وی ادامه داد: سه پرونده در خواستی اقتصادی نیز در حال صدور ابلاغیه نهایی از سوی بانک است که حجم ریالی این درخواست‌ها نیز ۳۱ میلیارد ریال است. وی اضافه کرد: دولت در قالب طرح اشتغال روستایی از ابتدای امسال اقداماتی را انجام داده و اکنون شش بانک کشور ملزم به پرداخت تسهیلات طرح اشتغال روستایی به متقاضیان هستند. 

 

*** نرخ سود تسهیلات پرداختی طرح وام روستایی

 

قاسم پور ادامه داد: براساس نرخ سود تسهیلات پرداختی طرح اشتغال روستایی در مناطق مرزی ۴ درصد و در مناطق غیر مرزی ۶ درصد است. مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی به مناطق روستایی و عشایری ، شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است. قاسم پورتاکید کرد: این تسهیلات در مناطق شهری زیر ۱۰ هزار نفرجمعیت برای تامین سرمایه در گردش و در مناطق روستایی و عشایری برای انجام کل پروژه‌ها ارائه می‌شود. 

 

وی خاطرنشان کرد: میزان دریافت تسهیلات از این محل‌ها تا سقف ۲٫۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که بیشتر از این مبلغ پس از تایید در کارگروه استانی با تصمیم‌گیری و مصوبه کارگروه محلی امکان‌پذیر خواهد بود. مدیرکل امور روستایی استانداری البرز افزود: اگر در روستایی علاقه‌مندی برای سرمایه‌گذاری است و اجرای طرح و ایده وجود داشته باشد زیر‌ساخت‌های مورد نیاز را استانداری فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاری که اقدم به سرمایه‌گذاری در آن روستا می‌کند دچار مشکل نشود. 

 

وی ادامه داد: تاکنون تمایل به ایجاد اشتغال در حوزه‌های کشاورزی با ۷۷ مورد، صنعت با ۲۴ مورد و خدمات با ۵ مورد در سامانه کارا البرز ثبت شده است. قاسم پور گفت: طرح اشتغال روستایی باید در برگیرنده اشتغال مولد و پایدار باشد‌. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی استانداری البرز در پایان خاطرنشان کرد: در جریان اختصاص وام اشتغال روستایی باید به مزیت‌های هر منطقه توجه کنیم و توزیع اعتبارات را براساس آن صورت دهیم بنابراین شرایط جغرافیایی، اقلیمی، جمعیتی منطقه ملاک عمل است و زیر‌ساخت‌های زندگی و سکونت افراد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه