کد خبر:64212
پ
the-very-best-extreme-cycling-tracks

ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران مدال برنز را از آن خود کرد

محمد دانشور ملی‌پوش مشهدی تیم ملی دوچرخه سواری سرعت ایران، در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال برنز شد.

محمد دانشور ملی‌پوش مشهدی تیم ملی دوچرخه‌سواری سرعت ایران، در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال برنز شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، از فدراسیون دوچرخه‌سواری ، این ملی‌پوش دوچرخه سواری سرعت ایران رقابت خود را در ماده یک کیلومتر تایم تریل برگزار کرد و توانست ضمن رکوردشکنی صاحب مدال برنز شود. دانشور در مرحله مقدماتی توانست با ثبت زمان ۱:۰۱:۹۹۰ به عنوان صدرنشین از گروه خود به فینال مسابقات راه پیدا کند. دانشور در مسابقه فینال با ثبت زمان ۱:۰۱:۸۷۰ ضمن رکورد شکنی پس از رکابزن ژاپنی و چین تایپه در رتبه سوم قرار گرفت.

 

*** فواید دوچرخه‌سواری

 

فواید دوچرخه‌سواری با دوچرخه ثابت و متحرک برای بدن تقریبا یکسان است. برای سوزاندن کالری و سلامت قلب به سراغ دوچرخه‌سواری بروید. اگر کالری سوزی دوچرخه سواری برای‌تان کافی نیست، تحقیقات جدید نشان داده دوچرخه سواری برای مغز هم فوایدی دارد که این موضوع این پرسش را به ذهن می‌آورد:برای سلامت روانی هم می‌توان دوچرخه زد؟ خیلی‌ها عاشق دوچرخه سواری هستند، چه بیرون از منزل و چه با دوچرخه ثابت، چون ضربان قلب را بالا می برد، کالری می‌سوزاند، و پاهای را به فعالیت وا می‌دارد.

 

فواید شگفت انگیز دوچرخه سواری بر مغز و بدن اما معلوم شده این رکاب زدن، تمرینی عالی برای ذهن و روان‌تان نیز هست. مطالعات جدید گوناگونی نشان داده اند، دوچرخه سواری، ساختارهای مهم مغز را گسترش می‌دهد و بنابراین شما می‌توانید سریع‌تر فکر کنید، بیشتر به خاطر بسپارید و احساس شادابی بیشتری کنید.

 

دوچرخه سواری تنها روی سلول‌های سفید مغز تأثیر ندارد، مطالعات نشان داده بعد از ۱۲ هفته رکاب زدن، تنها این پاها نیستند که قوی می‌شوند، بلکه عامل نوروتروفیک که مربوط به مغز است نیز تقویت می‌شود. نوروتروفیک، پروتئینی است که مسئول کنترل استرس، خلق و خو و حافظه است. تحقیقات پیشین هم احتمالا” به همین دلیل دریافته بودند که دوچرخه سواری باعث کاهش استرس می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، «احسان خادمی» دیگر نماینده ایران در این ماده به رتبه هفتم دست یافت.

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه